Co je CSS Program od Google?

V Google nákupech můžete inzerovat až o 20 % levněji. Stačí využít výhody nabídky a inzerovat produkty prostřednictvím Google CSS Programu.


Jak CSS Program vznikl?

V roce 2017 Google dostal vysokou pokutu od antimonopolních úřadů. Její součástí byla podmínka týkající se reklamního prostoru Google Nákupů, v rámci které musel Google zpřístupnit zobrazování produktů i pro jiné inzerenty. Sleva, kterou Google poskytovatelům nabízí, je tedy v podstatě formou kompenzace. V opačném případě by mu totiž hrozila pokuta ve výši několika miliard eur. Více si můžete přečíst například tady.


Jak slevu využít?

K tomu, aby e-shop ze slevy benefitoval, je nutné inzerovat produkty přes srovnávač zboží. A my vám díky spolupráci se srovnávačem Mangolio.cz dokážeme náklady snížit.

Komu se sleva vyplatí?

Sleva je výhodná pro střední a velké e-shopy, které v kampaních Google Nákupy utratí kredit alespoň ve výši 10 tisíc Kč měsíčně.

Jak přesně se úspora projeví?

Na reklamní kredit utratíte stejný finanční obnos, ale cena za proklik se sníží až o 20 %, díky čemuž získáte více prokliků.

ÚtrataPočet klikůCena kliku
Nyní (přímo přes Google Merchant Center) 50.000 Kč 11 000 4,54 Kč
Nově (prostřednictvím Google CSS Program) 50.000 Kč 13 775 3,63 Kč
Úspora 20 % nákladů (v podobě kliků navíc) - 2 775 -
Start Google CSS

V Google nákupech bude produkt vypadat stejně. Jediný rozdíl je v tom, že pod reklamou vyskočí nápis "Z webu Mangolio.cz" místo "Z webu Google".

Google Merchant

Co všechno změna obnáší?

1. krok:
V první fázi se spojíme a uděláme vám předběžnou kalkulaci. Spočítáme, kolik na inzerci ušetříte a stanovíme poplatek za zapojení do programu.

2. krok:
Následně nám poskytnete ID Merchant účtu, na základě kterého propojíme reklamní účty. Výhodou je, že nepotřebujeme úplný přístup a nedostaneme se tak k vašim citlivým datům.

3. krok:
Podáme žádost společnosti Google. Zpracování žádosti Googlem trvá standardně 2 až 5 dní.

4. Hotovo!
Můžete začít šetřit náklady na inzerci v nákupech Google.

Na co si dát pozor?

  • Některé agentury chtějí kompletní přístupy k účtu nebo si kladou jiné neopodstatněné podmínky pro zapojení do programu Google CSS partner. Tím Vás vystavují zbytečnému bezpečnostnímu riziku. K zapojení do programu stačí Merchant ID účtu partnera.
  • Vstup do programu Google CSS je zpoplatněn měsíčním paušálem, který si agentury stanovují samy. Není výjimkou, že se poplatky pohybují v řádech vyšších tisíců i desetitisíců korun měsíčně a mohou převýšit úspory, kterou Vám agentura poskytne.
  • Zapojení do programu a následná úspora se projeví až od určité sumy, kterou investujete měsíčně do kampaní Google Nákupy. K tomu je potřeba rychlá kalkulace, kterou rádi uděláme za Vás.
  • Někdy se mylně uvádí, že získaná úspora se týká celkové utracené částky v platformě Google Ads. Prostřednictvím Google CSS Program lze šetřit náklady pouze z prostředků vynaložených na inzerci v Google Nákupech.