Marketingové trendy, díky kterým poroste i vaše podnikání

Publikováno 22. 06. 2022
Nástroje, tipy a inspirace Obsahový marketing
Autor: Sabina

Marketing je dynamický a neustále se mění. To, co fungovalo před rokem, dnes už fungovat vůbec nemusí. I proto musíte být při vymýšlení marketingové strategie neustále ve střehu a sledovat měnící se trendy, abyste svoji příležitost nepromeškali.


TikTok stále roste a může značkám zvýšit zisky

TikTok se stává známou sociální sítí, jejíž popularita i uživatelé neustále rostou. I proto je třeba o platformě uvažovat, pokud ji ještě nepoužíváte.

TikTok má totiž enormní angažovanost a nabízí jednotlivcům a značkám příležitost, aby se jejich videa stala virální, což je v oblasti sociálních médií samozřejmě žádoucí. Na TikToku můžete vhodným obsahem oslovit mnohem více lidí než na Instagramu a Facebooku.

Pokud jde o příjmy platformy, TikTok byl v roce 2021 nejlépe vydělávající neherní aplikací s více než 110 miliony dolarů, které uživatelé utratili.

Influenceři také sehráli důležitou roli a prostřednictvím sponzorských smluv přinesli TikToku obrovské sumy.

Samozřejmě, TikTok v Česku není pro každého. Převážná část cílové skupiny má méně než 30 let, proto je vhodný spíše pro vizuální značky, které jsou schopny tvořit atraktivní obsah a ve své nabídce mají produkty, které zaujmou zejména generaci Z a mladší mileniály.

YouTube reklamy nabývají na popularitě

Globální příjmy slavné platformy YouTube v loňském roce vzrostly na téměř 29 miliard USD, což je téměř o 46 % více než ve srovnání s rokem 2020. Nová úroveň příjmů staví platformu sociálních médií na stejnou úroveň jako Netflix a je výsledkem nárůstu v počtu velkých inzerentů. Díky poutavé YouTube reklamě můžete zvýšit svoji návštěvnost, povědomí o značce nebo tržby za poměrně nízkou cenu.

Marketing ve virtuálním světě díky Metaverse

Metaverse se dostává do pozornosti marketérů poté, co Facebook v říjnu 2021 změnil název své mateřské společnosti na Meta.

Krok je podle Facebooku logický a způsobený tím, že metaverzum je dalším způsobem, jak spojit lidi, stejně jako sociální sítě. Virtuální realita ale neobsahuje jen známé hry, ale také prostor pro značky. V Metaverse se můžete projít po Gucci zahradách a pořídit si tam originální produkty, otevřít si virtuální prodejnu jako značka Ralph Lauren, umístit reklamní billboard na lukrativní místa a využít další možnosti, o kterých se dočtete v našem článku: Metaverse: Jak virtuální realitu využívají značky pro online marketing?

Důraz je kladen na vztah se zákazníkem

Má-li zákazník zájem o doplňující informace, značka mu je musí poskytnout. Zákazníci chtějí odpovědi na své dotazy, ať už prostřednictvím sociálních médií, fóra nebo chatu.

Dobrou zprávou je, že dobrý vztah se zákazníkem může značkám přinést obrovské odměny. Špatné zprávy? Pokud nekomunikujete, pomalu odpovídáte nebo nejste konzistentní, riskujete, že odradíte zákazníky.

Do popředí se proto dostávají platformy jako WhatsApp, Slack, Facebook Messenger a chatboty.

Video formát bude ve vedení

Výzkum společnosti Cisco zjistil, že do roku 2022 bude video představovat 82 % veškeré online návštěvnosti. Videa vygenerují hodnocení SERP na první stránce s pravděpodobností 53-krát vyšší než jiné taktiky SEO. Dnes je 84 % spotřebitelů přesvědčeno o koupi produktu po shlédnutí videa.

Zařaďte proto video do své obsahové strategie. Ať už půjde o videoobsah na sociálních sítích, webináře nebo video akce. Jednoduše tvořte obsah, který si lidé zapamatují.

Vizuální obsah má větší úspěch

Výzkum ukázal, že lidé upřednostňují vizuální obsah před obyčejným textem. Svědčí o tom také růst platforem Pinterest a Instagram. Až 65 % lidí se totiž učí vizuálně. Zároveň 80 % barevných vizuálů zvyšuje zájem potenciálních zákazníků o obsah. Dokonce i lidský mozek zpracovává vizuály 60 000-krát rychleji než texty.

Využijte marketingové trendy, které nabírají na popularitě i vy a podpořte tak své podnikání. V případě, že nevíte, jak na to, obraťte se na nás, rádi vám s volbou i realizací té nejlepší marketingové strategie pomůžeme.

Zpět na výpis článků Sdílet na FB