Jakou návštěvnost mají webové stránky vašeho konkurenta?
Nikdy nepodceňujte svou konkurenci. Ve světě byznysu jde o pravidlo číslo jedna. Podrobná analýza konkurence vám pomůže pochopit, co děláte hůř nebo lépe než vaše konkurence. Vyzkoušejte například nástroj SimilarWeb, který vám pomůže zjistit, jakou návštěvnost má vaše konkurence.
Prvních 10 dní je zdarma, pak je využívání SimilarWeb zpoplatněné. V prvním kroku zadáte url adresu své firmy a také url adresy konkurence. Vybrat si můžete také z návrhů, které vám Similar web nabízí.
Následně vám SimilarWeb ukáže návštěvnost jednotlivých webů - vašeho i těch konkurenčních. Jak můžete vidět na obrázku, Amazon se svou návštěvností 1,3 miliardy jednoznačně nad eBay a Wallmartem vede.
To ale není všechno. SimilarWeb vám změří také podíl návštěvností jednotlivých společností, celkovou návštěvnost a průměrně strávený čas na stránce.
Co je ale nejzajímavější, prostřednictvím SimilarWebu se také dozvíte, z jakých marketingových kanálů na web návštěvníci chodí. Na následujícím obrázku můžeme vidět, že všechny tři společnosti využívají email marketing, sociální sítě či PPC reklamu. Nejvíce zákazníků k nim chodí přímo, napsáním url adresy do vyhledávání. Druhá skupina návštěvníků na stránky zavítá díky výsledkům organického vyhledávání.
Podrobná analýza konkurence je důležitá i kvůli správnému nastavení marketingové strategie. Pokud víte, že zákazníci navštěvují stránky konkurentů z vyhledávačů, soustřeďte se na vylepšování Google reklamy a služby SEO. Pokud ke zvyšování návštěvnosti webu vašeho konkurenta přispívají sociální sítě, investujte do Facebook reklamy.
V aplikaci SimilarWeb můžete zanalyzovat i klíčová slova, na která se zobrazuje vaše konkurence. Jak vidíte na následujícím obrázku, Amazon má příležitost optimalizovat svůj web na více než 28 000 klíčových slov, na která by se mohl zobrazovat. Místo toho se na daná klíčová slova zobrazuje Ebay a Wallmart a v říjnu díky nim získal až 3,7 milionů návštěvníků. Ve druhém sloupci vidíme ztrátu příležitostí. Amazon se snaží zoptimalizovat klíčové slovo "computer desk", avšak svůj boj prohrává s Wallmartem a ztrácí tak přibližně 5000 návštěvníků.
V levém sloupci vidíme 27 vysoce konkurenčních klíčových slov. Na tuto skupinu slov se přibližně ve stejném poměru zobrazuje Amazon i Ebay a obě stránky bojují o lepší pozici. V případě, že se Amazonu podaří klíčová slova "vyhrát" získá více než 77 tisíc návštěvníků. Na pravé straně se nachází 119 nejsilnějších klíčových slov, která přivádějí na web Amazonu většinu návštěvníků z organického vyhledávání.
V minulém článku jsme psali o tom Jak zvýšíte návštěvnost vlastních webových stránek. Kromě vlastních stránek je nutné věnovat pozornost taky webovým stránkám konkurenta. Ať se už rozhodnete pro jakýkoliv nástroj, o konkurenci by ste měli mít přehled.