Case study: Prodej on-line doslova od podlahy

Publikováno 26. 01. 2022
Hi Promotion Nástroje, tipy a inspirace Sociální sítě
Autor: Maja

Zajímalo by vás, jak pracujeme s konkrétní značkou a jak se nám daří pomáhat klientům s prodejem podlahovin a koberců on-line? V této případové studii vám prozradíme to nejzajímavější.

Slovenská společnost Jutex se již od roku 1990 zabývá velkoobchodním a maloobchodním prodejem podlahových krytin, parket, koberců, tapet a bytového textilu. V současnosti dodává zboží více než 600 odběratelům v rámci Slovenska a Čech. Zboží nakupují od světových výrobců, kteří jsou známí svými produkty vysoké kvality. Většinu těchto výrobců Jutex zastupuje exkluzivně. K největším přednostem této společnosti patří kvalita dodávaného zboží, rychlý dovoz a maximální vstřícnost vůči zákazníkům.

Se společností Jutex spolupracujeme od června 2018. V roce 2019 jsme ke správě obsahu přidali i kampaně na sociálních sítích, a v prosinci 2019 jsme klientovi založili Instagramový profil a nastavili firmě jednotný brandový vizuál.


Známější díky obsahu na sítích

Co se nám za dobu spolupráce podařilo? Postupně jsme navýšili počet sledujících o více než 3 000 lidí až na dnešních +11 000 fanoušků FB stránky. Přispěli jsme tak k posílení brandu a potvrzení pozice Jutexu jako jedné z předních slovenských společností na trhu podlahových krytin.

Po úspěšných brandových kampaních, podporujících návštěvnost webu a e-shopu, jsme přidali i kampaně konverzní, a to jak akviziční, tak i remarketingové.


On-line prodej koberců nebo parket přes reklamu na Facebooku? Žádný problém.

Meziročně jsme při dodržení požadovaných PNO a nákladů na reklamu ztrojnásobili celkové tržby.

Rovněž není bez zajímavosti, že jsme docílili nákupů i v rámci sponzorovaných příspěvků na firemním FB feedu.


Pěkně od podlahy

Na začátku spolupráce jsme se seznámili se značkou a provedli potřebná úvodní nastavení. Ze vstupních analýz vyplynulo, že je potřeba implementovat Facebook pixel a rovněž doplnit eventové kódy, které nám poskytují přesnější data při vyhodnocování kampaní.

Dále jsme se zaměřili na vzhled facebookového profilu. Při správě obsahu a tvorbě příspěvků vždy dbáme na jednotný kompaktní styl, a to jak komunikační tón, tak i vizuální styl podporující brand Jutexu. Doplnili jsme na firemní stránku sekci Obchod a založili jsme rovněž Katalog produktů, se kterým průběžně pracujeme v konverzních kampaních.


Správa profilu a nastavení komunikace na sociálních sítích

Díky pravidelnému monitorování přehledů na Facebooku zjišťujeme, co se fanouškům Jutexu líbí a co je zajímá, s čím je můžeme efektivněji oslovit a naopak, čím je odradíme.

Sociální sítě, stejně jako webové stránky, jsou důležitou prezentací značky. Dokážou zákazníky zaujmout nebo naopak odradit od nákupu. Mnoho firem si neuvědomuje nebo podceňuje jejich důležitost a roli v celkovém obraze společnosti. Neaktualizují svoje profily, nekomunikují pravidelně se svými zákazníky, a tím přicházejí o možnost představit lépe svoje produkty, informovat o novinkách a dění ve firmě a budovat tak se zákazníky úspěšné vztahy.

Pro společnost Jutex jsme nastavili šťavnatý mix různých typů příspěvků - od brandových novinek přes zajímavosti nebo praktické tipy až po interaktivní příspěvky podporující větší zapojení fanoušků stránky. Jedním z oblíbených typů obsahu jsou i články.

Jak na neprodejní a brandový obsah 💡

Jedná se o část webu, která podporuje SEO a přirozené vyhledávání. Využívá se na sociálních sítích, jak se stávajícími fanoušky, tak pro oslovení a zaujetí nových čtenářů a potenciálních zákazníků. U kampaní ji využíváme především pro sběr publika a monitoring chování lidí na webu.

Vhodným obsahem mohou být např. novinky, akce, tipy, naučné články, blog, které by měly v dalších krocích vést k požadované konverzi. Zvolili jsme článek např. Jak by měl vypadat zdravý batoh pro děti, TOP 10 tipů kam vyrazit s batohem na výlet.

Více si můžete přečíst v našem článku Jak napsat zajímavý článek na blog.



Pracujeme zde s více formáty, kromě klasického textu s doprovodnou grafikou s úspěchem používáme videa, netradiční formáty 360° grafiky, ankety atp. Cílem je nabídnout stávajícím i potenciálním fanouškům pestrý a přitažlivý obsah, nejen co do témat, ale i provedení.

Díky sponzorování jednotlivých příspěvků dosahujeme vyšší sledovanosti, větších dosahů a postupného nárůstu relevantních publik.

Prodej na facebooku
Prodej na facebooku

Jak šel čas

Na začátku naší spolupráce už měl FB profil Jutexu úctyhodných 8 000 fanoušků a sledujících. Díky správné komunikaci a práci s obsahem profilu se nám podařilo postupně zvýšit počet loajálních fanoušků o více než 3 000. Tato publika byla následně používána také v rámci placených kampaní.

Nárůst fanoušků díky správné komunikaci


Správné nastavení a optimalizace kampaní

Naším původním cílem bylo díky správně nastaveným kampaním a jejich průběžné optimalizaci posílit a upevnit brand Jutexu a jeho pozici leadera na slovenském trhu s podlahovými krytinami.

Kromě brandových reklam jsme postupně zařadili i kampaně na podporu návštěvnosti webu a následně i výkonnostní konverzní kampaně. Díky dobré znalosti cílových publik se nám dlouhodobě daří navyšovat prodeje jak z kampaní na jednotlivé sety produktů, tak i z Produktového katalogu.


Přesnější cílení

V dosažení výše uvedených výsledků nám mimo jiné výrazně pomohla správná práce s publiky i přesnější segmentace. Díky ní jsme byli schopni efektivně řídit náklady na reklamu.

Díky specifickému cílení se postupně zvedá podíl nákupů, což znamená, že na webové stránky přicházejí relevantnější zákazníci.

V nastavení reklam pracujeme s postupně profiltrovanými publiky - akcentujeme zde správné zaměření podle obsahu jednotlivých kampaní. Používáme různá publika (muži/ženy, zaměření na rodinný život, luxusní zboží, rekonstrukce bydlení atp.).

Členíme je také podle projeveného zájmu - pracujeme jak s potenciálními zájemci, kteří interagovali s Facebook a Instagram profilem nebo shlédli video, tak i s návštěvníky webu. Tito lidé už značku znají a je u nich větší pravděpodobnost zrealizování požadované konverze.

Remarketingová publika pak doplňujeme i o lookalike publika, která jsou podobná fanouškům stránky, návštěvníkům webu, nakupujícím atd.

Srovnání vývoje návštěvnosti



Jak zvýšit organickou návštěvnost vašeho webu? 💡

Jedním z osvědčených způsobů, jak přivést na web nové návštěvníky, jsou podnětné a zajímavé články. Pravidelně aktualizovaný blog dává lidem důvod k tomu, aby opakovaně navštěvovali vaši webovou stránku.

Vedení blogu není nic složitého. Pokud si na psaní článků netroufáte sami, stačí vám najít vhodného copywritera, který dokáže do obsahu zakomponovat důležité informace i vaši firemní identitu a vytvořit publikační plán.



Optimální mix reklamních formátů

Úspěch každé marketingové strategie spočívá také v tom, jakým způsobem se k uživateli sdělení dostane.Proto se snažíme vždy využít široké spektrum reklamních formátů a nezapomínáme na jejich specifika.


Video příspěvek

Zhlédnutí videa patří k nejlevnější variantě, jak dostat k co nejvíce lidem co nejvíce informací. Díky videím lidé strávili se značkou 2 600 minut. Cena za jednoho člověka, který strávil minimálně 10 s sledováním brandu, se dostala na velmi dobrou hranici 0,02 €.

Ukázky video příspěvků
Ukázky video příspěvků

Ukázky video příspěvků


Interakční příspěvky

Vizuál interakčních příspěvků jsme doplnili emotikony, které doplňují doprovodný text nebo otázku v rámci hlasování a následně lidé mohou odpovědět podle daného symbolu. Tím zvyšujeme interakce a také se dozvídáme názory lidí, např. jakou barvu nebo typ podlahy nebo koberce by volili.

Díky interakcím u sponzorovaných příspěvků na feedu tak i za malé částky sbíráme další relevantní publika, na které můžeme poté cílit v rámci větších kampaní. Takto i budujeme silnou základnu interesovaných fanoušků, ze kterých se stávají věrní zákazníci značky.

Ukázky interakčních příspěvků
Ukázky interakčních příspěvků

Ukázky interakčních příspěvků


Kampaně na podporu návštěvnosti

Pro klienta jsme od počátku spolupráce realizovali brandové kampaně na podporu návštěvnosti webu a e-shopu. Kromě oblíbených článku jsme kombinovali produktové novinky i obecné informace o nabízeném sortimentu. Například velmi dobře fungovaly kampaně s nabídkou dopravy zdarma a sezónní akce.

V rámci návštěvnostních kampaní se nám podařilo dosáhnout průměrnou cenu za proklik 0,14 €. Z hlediska daného oboru a relevantní cílové skupiny jde o poměrně nízkou částku.

I když je u tohoto typu propagace primárním cílem zviditelnění společnosti, i zde evidujeme zajímavá čísla zobrazení obsahu e-shopu, přidání do košíku i dokončené nákupy.

Kampaně na podporu návštěvnosti
Kampaně na podporu návštěvnosti


Konverzní kampaně

V případě sociálních sítí se průběžným testováním nejvíce osvědčila cílová skupina lidí, kteří interagovali s Facebook a Instagram stránkou, zhlédli video nebo navštívili web. Na tyto uživatele pak cílíme konverzní kampaně s vynikajícími výsledky.

Díky akvizičním kampaním z produktového katalogu se nám podařilo kromě stovek nákupů docílit i cca 90 000 zhlédnutí obsahu a 3 500 přidání do košíku, z čehož jsme čerpali relevantní publikum i pro následný dynamický remarketing.

Ukázka konverzních kampaní na Facebooku


Remarketingové kampaně

Prostřednictvím dynamického remarketingu dokážeme cílit na lidi, kteří navštívili webové stránky (shlédli produkt nebo přidali do košíku, ale nenakoupili), a neustále se jim připomínat. Těmto lidem se v reklamách zobrazují produkty, o které jevili při návštěvě e-shopu zájem.

Pro remarketing vždy testujeme hned několik vizuálů a podle průběžných výsledků optimalizujeme nejúspěšnější verze. Carousel se střídajícími se obrázky mívá vyšší míru prokliku.

V případě dynamického remarketingu jsme testovali také několik různých časových oken. Vzhledem k tomu, že se jedná o specifické produkty, jejichž pořízení se většinou více promýšlí, zvolili jsme delší časové okno. Podle výsledků z Google Analytics jsme zjistili, že bez časové prodlevy nakoupí pouze 44 % lidí a ⅕ nakoupí až po 60 a více dnech.

Ukázka remarketingových kampaní na Facebooku
Ukázka remarketingových kampaní na Facebooku

Ukázka remarketingových kampaní na Facebooku



Brandová versus výkonnostní kampaň 💡

Často se setkáváme s tím, že se klienti brání využití obou reklamních formátů současně, a dávají přednost čistě výkonnostním kampaním. Podpora brandu ovšem hraje nezanedbatelnou roli při budování povědomí o firmě, a to zvláště pro začínající značky nebo i zavedené firmy při vstupu na nové trhy.

Odlišit se od konkurence „jen“ kvalitními produkty a bezchybným servisem dnes zdaleka nestačí. Je potřeba najít svůj jedinečný komunikační koncept a stát se více viditelnými a zapamatovatelnými mezi všemi ostatními značkami.



Úspěch a spokojenost klienta je naším motorem

Spolupráce se značkou Jutex nás velmi baví. Není totiž jen o skvělých výsledcích, ale také o synergii, kterou komplexní marketing přináší.

Díky kombinaci správy sociálních sítí a úspěšných konverzních kampaní se nám za poslední rok spolupráce celkově podařilo zvýšit objem transakcí o 200 %, což představuje nárůst tržeb v hodnotě statisíců eur. To vše při zachování srovnatelné ceny za klik a dosažení požadovaného PNO.



💰 200 %
Zvýšení tržeb

⬇ 9 %
Meziroční snížení PNO



Zároveň nesmírně oceňujeme zápal klienta, který neúnavně buduje svou značku, rozšiřuje obchodní spolupráci a díky skvěle zvládnutému zákaznickému servisu, komunikaci a kvalitním produktům dělá radost každému zákazníkovi. Děkujeme!



Chcete i vy zvýšit tržby pomocí sociálních sítí? Chci lepší sítě


Pokud vám dává smysl, jak pracujeme a chtěli byste pomoci zefektivnit vaše kampaně, ozvěte se nám. Něco vymyslíme!

Zpět na výpis článků Sdílet na FB