Case study: Prodej on-line doslova od podlahy
Zajímalo by vás, jak pracujeme s konkrétní značkou a jak se nám daří pomáhat klientům s prodejem podlahovin a koberců on-line? V této případové studii vám prozradíme to nejzajímavější.
Slovenská společnost Jutex se již od roku 1990 zabývá velkoobchodním a maloobchodním prodejem podlahových krytin, parket, koberců, tapet a bytového textilu. V současnosti dodává zboží více než 600 odběratelům v rámci Slovenska a Čech. Zboží nakupují od světových výrobců, kteří jsou známí svými produkty vysoké kvality. Většinu těchto výrobců Jutex zastupuje exkluzivně. K největším přednostem této společnosti patří kvalita dodávaného zboží, rychlý dovoz a maximální vstřícnost vůči zákazníkům.
Se společností Jutex spolupracujeme od června 2018. V roce 2019 jsme ke správě obsahu přidali i kampaně na sociálních sítích, a v prosinci 2019 jsme klientovi založili Instagramový profil a nastavili firmě jednotný brandový vizuál.
Co se nám za dobu spolupráce podařilo? Postupně jsme navýšili počet sledujících o více než 3 000 lidí až na dnešních +11 000 fanoušků FB stránky. Přispěli jsme tak k posílení brandu a potvrzení pozice Jutexu jako jedné z předních slovenských společností na trhu podlahových krytin.
Po úspěšných brandových kampaních, podporujících návštěvnost webu a e-shopu, jsme přidali i kampaně konverzní, a to jak akviziční, tak i remarketingové.
Meziročně jsme při dodržení požadovaných PNO a nákladů na reklamu ztrojnásobili celkové tržby.
Rovněž není bez zajímavosti, že jsme docílili nákupů i v rámci sponzorovaných příspěvků na firemním FB feedu.
Na začátku spolupráce jsme se seznámili se značkou a provedli potřebná úvodní nastavení. Ze vstupních analýz vyplynulo, že je potřeba implementovat Facebook pixel a rovněž doplnit eventové kódy, které nám poskytují přesnější data při vyhodnocování kampaní.
Dále jsme se zaměřili na vzhled facebookového profilu. Při správě obsahu a tvorbě příspěvků vždy dbáme na jednotný kompaktní styl, a to jak komunikační tón, tak i vizuální styl podporující brand Jutexu. Doplnili jsme na firemní stránku sekci Obchod a založili jsme rovněž Katalog produktů, se kterým průběžně pracujeme v konverzních kampaních.
Díky pravidelnému monitorování přehledů na Facebooku zjišťujeme, co se fanouškům Jutexu líbí a co je zajímá, s čím je můžeme efektivněji oslovit a naopak, čím je odradíme.
Sociální sítě, stejně jako webové stránky, jsou důležitou prezentací značky. Dokážou zákazníky zaujmout nebo naopak odradit od nákupu. Mnoho firem si neuvědomuje nebo podceňuje jejich důležitost a roli v celkovém obraze společnosti. Neaktualizují svoje profily, nekomunikují pravidelně se svými zákazníky, a tím přicházejí o možnost představit lépe svoje produkty, informovat o novinkách a dění ve firmě a budovat tak se zákazníky úspěšné vztahy.
Pro společnost Jutex jsme nastavili šťavnatý mix různých typů příspěvků - od brandových novinek přes zajímavosti nebo praktické tipy až po interaktivní příspěvky podporující větší zapojení fanoušků stránky. Jedním z oblíbených typů obsahu jsou i články.
Jak na neprodejní a brandový obsah 💡
Jedná se o část webu, která podporuje SEO a přirozené vyhledávání. Využívá se na sociálních sítích, jak se stávajícími fanoušky, tak pro oslovení a zaujetí nových čtenářů a potenciálních zákazníků. U kampaní ji využíváme především pro sběr publika a monitoring chování lidí na webu.
Vhodným obsahem mohou být např. novinky, akce, tipy, naučné články, blog, které by měly v dalších krocích vést k požadované konverzi. Zvolili jsme článek např. Jak by měl vypadat zdravý batoh pro děti, TOP 10 tipů kam vyrazit s batohem na výlet.
Více si můžete přečíst v našem článku Jak napsat zajímavý článek na blog.
Pracujeme zde s více formáty, kromě klasického textu s doprovodnou grafikou s úspěchem používáme videa, netradiční formáty 360° grafiky, ankety atp. Cílem je nabídnout stávajícím i potenciálním fanouškům pestrý a přitažlivý obsah, nejen co do témat, ale i provedení.
Díky sponzorování jednotlivých příspěvků dosahujeme vyšší sledovanosti, větších dosahů a postupného nárůstu relevantních publik.
Na začátku naší spolupráce už měl FB profil Jutexu úctyhodných 8 000 fanoušků a sledujících. Díky správné komunikaci a práci s obsahem profilu se nám podařilo postupně zvýšit počet loajálních fanoušků o více než 3 000. Tato publika byla následně používána také v rámci placených kampaní.
Nárůst fanoušků díky správné komunikaci
Naším původním cílem bylo díky správně nastaveným kampaním a jejich průběžné optimalizaci posílit a upevnit brand Jutexu a jeho pozici leadera na slovenském trhu s podlahovými krytinami.
Kromě brandových reklam jsme postupně zařadili i kampaně na podporu návštěvnosti webu a následně i výkonnostní konverzní kampaně. Díky dobré znalosti cílových publik se nám dlouhodobě daří navyšovat prodeje jak z kampaní na jednotlivé sety produktů, tak i z Produktového katalogu.
V dosažení výše uvedených výsledků nám mimo jiné výrazně pomohla správná práce s publiky i přesnější segmentace. Díky ní jsme byli schopni efektivně řídit náklady na reklamu.
Díky specifickému cílení se postupně zvedá podíl nákupů, což znamená, že na webové stránky přicházejí relevantnější zákazníci.
V nastavení reklam pracujeme s postupně profiltrovanými publiky - akcentujeme zde správné zaměření podle obsahu jednotlivých kampaní. Používáme různá publika (muži/ženy, zaměření na rodinný život, luxusní zboží, rekonstrukce bydlení atp.).
Členíme je také podle projeveného zájmu - pracujeme jak s potenciálními zájemci, kteří interagovali s Facebook a Instagram profilem nebo shlédli video, tak i s návštěvníky webu. Tito lidé už značku znají a je u nich větší pravděpodobnost zrealizování požadované konverze.
Remarketingová publika pak doplňujeme i o lookalike publika, která jsou podobná fanouškům stránky, návštěvníkům webu, nakupujícím atd.
Srovnání vývoje návštěvnosti
Jak zvýšit organickou návštěvnost vašeho webu? 💡
Jedním z osvědčených způsobů, jak přivést na web nové návštěvníky, jsou podnětné a zajímavé články. Pravidelně aktualizovaný blog dává lidem důvod k tomu, aby opakovaně navštěvovali vaši webovou stránku.
Vedení blogu není nic složitého. Pokud si na psaní článků netroufáte sami, stačí vám najít vhodného copywritera, který dokáže do obsahu zakomponovat důležité informace i vaši firemní identitu a vytvořit publikační plán.
Úspěch každé marketingové strategie spočívá také v tom, jakým způsobem se k uživateli sdělení dostane.Proto se snažíme vždy využít široké spektrum reklamních formátů a nezapomínáme na jejich specifika.
Zhlédnutí videa patří k nejlevnější variantě, jak dostat k co nejvíce lidem co nejvíce informací. Díky videím lidé strávili se značkou 2 600 minut. Cena za jednoho člověka, který strávil minimálně 10 s sledováním brandu, se dostala na velmi dobrou hranici 0,02 €.
Ukázky video příspěvků
Vizuál interakčních příspěvků jsme doplnili emotikony, které doplňují doprovodný text nebo otázku v rámci hlasování a následně lidé mohou odpovědět podle daného symbolu. Tím zvyšujeme interakce a také se dozvídáme názory lidí, např. jakou barvu nebo typ podlahy nebo koberce by volili.
Díky interakcím u sponzorovaných příspěvků na feedu tak i za malé částky sbíráme další relevantní publika, na které můžeme poté cílit v rámci větších kampaní. Takto i budujeme silnou základnu interesovaných fanoušků, ze kterých se stávají věrní zákazníci značky.
Ukázky interakčních příspěvků
Pro klienta jsme od počátku spolupráce realizovali brandové kampaně na podporu návštěvnosti webu a e-shopu. Kromě oblíbených článku jsme kombinovali produktové novinky i obecné informace o nabízeném sortimentu. Například velmi dobře fungovaly kampaně s nabídkou dopravy zdarma a sezónní akce.
V rámci návštěvnostních kampaní se nám podařilo dosáhnout průměrnou cenu za proklik 0,14 €. Z hlediska daného oboru a relevantní cílové skupiny jde o poměrně nízkou částku.
I když je u tohoto typu propagace primárním cílem zviditelnění společnosti, i zde evidujeme zajímavá čísla zobrazení obsahu e-shopu, přidání do košíku i dokončené nákupy.
V případě sociálních sítí se průběžným testováním nejvíce osvědčila cílová skupina lidí, kteří interagovali s Facebook a Instagram stránkou, zhlédli video nebo navštívili web. Na tyto uživatele pak cílíme konverzní kampaně s vynikajícími výsledky.
Díky akvizičním kampaním z produktového katalogu se nám podařilo kromě stovek nákupů docílit i cca 90 000 zhlédnutí obsahu a 3 500 přidání do košíku, z čehož jsme čerpali relevantní publikum i pro následný dynamický remarketing.
Ukázka konverzních kampaní na Facebooku
Prostřednictvím dynamického remarketingu dokážeme cílit na lidi, kteří navštívili webové stránky (shlédli produkt nebo přidali do košíku, ale nenakoupili), a neustále se jim připomínat. Těmto lidem se v reklamách zobrazují produkty, o které jevili při návštěvě e-shopu zájem.
Pro remarketing vždy testujeme hned několik vizuálů a podle průběžných výsledků optimalizujeme nejúspěšnější verze. Carousel se střídajícími se obrázky mívá vyšší míru prokliku.
V případě dynamického remarketingu jsme testovali také několik různých časových oken. Vzhledem k tomu, že se jedná o specifické produkty, jejichž pořízení se většinou více promýšlí, zvolili jsme delší časové okno. Podle výsledků z Google Analytics jsme zjistili, že bez časové prodlevy nakoupí pouze 44 % lidí a ⅕ nakoupí až po 60 a více dnech.
Ukázka remarketingových kampaní na Facebooku
Brandová versus výkonnostní kampaň 💡
Často se setkáváme s tím, že se klienti brání využití obou reklamních formátů současně, a dávají přednost čistě výkonnostním kampaním. Podpora brandu ovšem hraje nezanedbatelnou roli při budování povědomí o firmě, a to zvláště pro začínající značky nebo i zavedené firmy při vstupu na nové trhy.
Odlišit se od konkurence „jen“ kvalitními produkty a bezchybným servisem dnes zdaleka nestačí. Je potřeba najít svůj jedinečný komunikační koncept a stát se více viditelnými a zapamatovatelnými mezi všemi ostatními značkami.
Spolupráce se značkou Jutex nás velmi baví. Není totiž jen o skvělých výsledcích, ale také o synergii, kterou komplexní marketing přináší.
Díky kombinaci správy sociálních sítí a úspěšných konverzních kampaní se nám za poslední rok spolupráce celkově podařilo zvýšit objem transakcí o 200 %, což představuje nárůst tržeb v hodnotě statisíců eur. To vše při zachování srovnatelné ceny za klik a dosažení požadovaného PNO.
💰 200 %
Zvýšení tržeb
⬇ 9 %
Meziroční snížení PNO
Zároveň nesmírně oceňujeme zápal klienta, který neúnavně buduje svou značku, rozšiřuje obchodní spolupráci a díky skvěle zvládnutému zákaznickému servisu, komunikaci a kvalitním produktům dělá radost každému zákazníkovi. Děkujeme!
Pokud vám dává smysl, jak pracujeme a chtěli byste pomoci zefektivnit vaše kampaně, ozvěte se nám. Něco vymyslíme!