Case study: Milionová spolupráce se Zdravým batohem

Hi Promotion Sociální sítě Search engine marketing
Autor: Sabina

Zajímalo by vás, jak pracujeme s konkrétní značkou a jak se nám daří zvyšovat tržby v průběhu jednoho roku spolupráce? V této případové studii vám prozradíme to nejzajímavější.

Původem norská společnost Beckmann se již od roku 1946 zabývá výrobou školních batohů a doplňků pro děti. Batohy navrhuje ve spolupráci s předními ortopedy a potrpí si také na promyšlená a praktická řešení. Díky jejich ergonomii a praktičnosti milují batohy Beckmann děti i rodiče po celém světě. Klient Zdravý batoh je prodejcem a výhradním distributorem značky Beckmann u nás.


Spolupráce se značkou Zdravý batoh začala od února 2020, kdy jsme převzali správu obsahu i kampaně na sociálních sítích, PPC kampaně a SEO.

Co se nám za rok spolupráce podařilo? V rámci jednoho roku jsme při dodržení požadovaných PNO a nákladů na reklamu zvýšili celkové tržby až o 56 %.

Zápis do první třídy

Na začátku spolupráce jsme se seznámili se značkou a provedli úvodní nastavení. Ze vstupních analýz vyplynulo, že je potřeba doplnit eventové kódy, které nám poskytují přesnější data. Pro možnosti vyhodnocení kampaní PPC jsme implementovali také měřící kódy pro Seznam Sklik, který nebyl do té doby využíván.

Dále jsme se zaměřili na vzhled facebookového profilu. Doplnili jsme na firemní stránku sekci obchod a začali jsme více pracovat s katalogem produktů.

Hurá do školy práce

Pro pravidelnou kontrolu a optimalizaci kampaní je zapotřebí správná segmentace publik, reklamních sestav i cenová strategie, kterou jsme si s klientem nastavili formou požadovaného PNO (podílu nákladů na obratech) a pustili jsme se do práce.


Správa profilu a nastavení komunikace na sociálních sítích

Je důležité, aby profilový obrázek byl dobře čitelný i v mobilních miniaturách. Mnohé profily toto nesplňují a používají nečitelné profilové obrázky. Úvodní obrázek nebyl optimalizovaný pro mobilní zařízení, zvolili jsme nejlepší variantu úvodního obrázku a to brandové úvodní video.


TIP: Neprodejní a brandový obsah

Jedná se o část webu, která podporuje SEO a přirozené vyhledávání. Využívá se na sociálních sítích, jak se stávajícími fanoušky, tak pro oslovení a zaujetí nových čtenářů a potenciálních zákazníků. U kampaní ji využíváme především pro sběr publika a monitoring chování lidí na stránkách webu.

Vhodným obsahem mohou být např. novinky, akce, tipy, naučné články, blog, které by měly v dalších krocích/kampaních vést k požadované konverzi. Zvolili jsme článek např. Jak by měl vypadat zdravý batoh pro děti, TOP 10 tipů kam vyrazit s batohem na výlet.

Jak napsat zajímavý článek na blog si můžete přečíst zde.


Díky správné komunikaci a práci s obsahem profilu se nám podařilo výrazně zvýšit počet loajálních fanoušků. Tato publika byla pak pravidelně používána také v rámci placených kampaní.

Nárůst fanoušků díky správné komunikaci


Správné nastavení a optimalizace kampaní

Naším cílem bylo díky správně nastaveným kampaním, a jejich průběžné optimalizaci, udržet PNO (podíl nákladů na obratu) na celkové hodnotě 13 %.

Pro Facebook bylo původní PNO v roce 2019 na hodnotě 8,2 %. Po převzetí správy kampaní jsme průběžnou optimalizací dokázali snížit PNO na 6,11 %. V případě kampaní Google Ads se nám podařilo snížit PNO z původní hodnoty 14,3 % na průměrně 9,1 %.


Přesnější cílení

V dosažení výše uvedených výsledků nám výrazně pomohla správná práce s publiky i geografická segmentace. Díky ní jsme byli schopni efektivně řídit náklady na reklamu.

Při zachování stejné CPC (ceny za klik) se zvýšil počet uživatelů o 21,6 % a objem transakcí o 60 %. Díky specifickému cílení se v roce 2020 zvýšil podíl nákupů, což znamená, že na webové stránky přicházejí relevantnější zákazníci.

Srovnání vývoje návštěvnosti

Srovnání vývoje tržeb


Optimální mix reklamních formátů

Úspěch každé marketingové strategie spočívá také v tom, jakým způsobem se k uživateli sdělení dostane. Proto se snažíme vždy využít široké spektrum reklamních formátů a nezapomínáme na jejich specifika.


Video příspěvek

Zhlédnutí videa patří k nejlevnější variantě, jak dostat k co nejvíce lidem co nejvíce informací. Díky videím lidé strávili se značkou 21 054 minut. Cena za jednoho člověka, který strávil minimálně 15 s sledováním brandu, se dostala na velmi dobrou hranici 0,68 Kč.


Interaktivní příspěvky

Upravili jsme vizuál příspěvků a to pomocí „emotikonů“, kdy v příspěvku položíme lidem otázku a následně nám mohou odpovědět podle daného symbolu. Tím zvýšíme interakce a také se dozvíme názor lidí, např. jakou barvu batohu by volili. Díky interakcím sbíráme publika, na které můžeme poté cílit.


Remarketingové kampaně

Pro fungující remarketingové kampaně je důležité správné načasování a segmentace reklamních sestav. Proto jsme testovali různá časová okna a různé kategorie. Nejlépe fungovalo 10–denní časové okno v rámci remarketingu na uživatele, kteří zhlédli produkty, přidali do košíku, ale nenakoupili.

V případě Zdravého batohu jsme pracovali výhradně s dynamicky generovanými formáty, které pracují s daty uživatelů, nashromážděných pomocí měřících kódů, a v daném čase jim zobrazují požadovaný obsah.

Může se na první pohled zdát, že kampaně zaměřené na dynamický remarketing, nenabízí mnoho možností, jak upravit vizuál reklamy. V případě Facebooku to tak ale není. Můžete si k nim totiž připravit specifický rámeček, který příspěvek esteticky obohatí. Zároveň můžete do vizuálu umístit další informace jako je cena produktu, výše slevy, nebo možnost dopravy zdarma.

Ukázka dynamického remarketingu na Facebooku s využitím rámečků


Konverzní kampaně

V případě sociálních sítí se průběžným testováním nejvíce osvědčila cílová skupina lidí, kteří interagovali s Facebook a Instagram stránkou, zhlédli video nebo navštívili web. Na tyto uživatele pak byla zacílena konverzní kampaň s vynikajícími výsledky.

Ukázka konverzní kampaně na Facebooku


U platforem Google Ads a Sklik, kterou jsme, na rozdíl od předchozí správy, zařadili do marketingového mixu, jsme využili brandové, vyhledávací i produktové kampaně. Detailně jsme pracovali s cílením i kategoriemi produktů. Podrobná geografická segmentace publik nám pak výrazně pomohla s udržením nákladů v požadovaných mezích.


TIP: Google Ads vs. Sklik

Často se setkáváme s tím, že se klienti brání využití obou reklamních platforem. Nebojte se je ale vyzkoušet a rozhodujte se podle vlastních výsledků.

Existují obory a cílové skupiny, kde tato kombinace funguje a jejím využití (například pro zvětšování remarketingových publik) přispívající k lepším celkovým výsledkům.


Ukázka produktových a vyhledávacích kampaní


Chcete i vy pomoci zvýšit tržby? Ozvěte se nám... Chci lepší výsledky

Spolupráce na jedničku s hvězdičkou…

Z dosavadních výsledků pro značku Zdravý batoh máme velikou radost. Není totiž jen o skvělých výsledcích, ale také o synergii, kterou komplexní marketing přináší.

Díky kombinaci správy sociálních sítí, PPC a SEO se nám za rok spolupráce celkově podařilo zvýšit objem transakcí o 60 %, což představuje nárůst tržeb v hodnotě milionů korun. To vše při zachování srovnatelné ceny za klik a dosažení klientem požadovaného PNO.

Zároveň nesmírně oceňujeme zápal klienta, který neúnavně buduje svou značku, rozšiřuje obchodní spolupráci a díky skvěle zvládnutému zákaznickému servisu, komunikaci a krásným produktům dělá radost každému zákazníkovi. Děkujeme!

Pokud vám dává smysl, jak pracujeme a chtěli byste pomoci zefektivnit vaše kampaně, ozvěte se nám. Něco vymyslíme!

Zpět na výpis článků Sdílet na FB