Vánoční kampaně, které vás chytí za srdce

Publikováno 17. 01. 2022
Nástroje, tipy a inspirace Obsahový marketing
Autor: Sabina

Vánoce jsou časem lásky a rodiny. Jsou o intenzivních emocích, o vzájemném respektu a úctě, kterou prokazujeme svým blízkým. Období Vánoc využívá pro svůj marketing i nejedna značka. A někdy se společnostem podaří vytvořit skutečně zajímavou marketingovou kampaň, která v nás rezonuje ještě dlouho poté.

Teplo Vánoc je v našich srdcích

Společnost KLM, holandský letecký dopravce, se postarala o unikátní a emotivní vánoční kampaň, která běžela v roce 2016. Mnoho lidí se právě na Vánoce ocitá daleko od domova a svých blízkých, a jsou tak nuceni strávit svátky sami. To ale není jediná možnost. Někdy se totiž i cizinci mohou stát našimi přáteli. I když pouze na chvíli. Jsou to lidé kolem nás, se kterými můžeme prožít krásné sváteční chvíle.

Cílem kampaně bylo přimět lidi odložit mobily, interagovat s okolím a zhmotnit metaforu "spojení".

Vánoce jsou o sdílení

Sainsbury's, síť supermarketů ve Velké Británii na počest partnerství s britskou charitou The Royal British Legion do světa v roce 2014 vypustila dojemnou reklamu. Příběh vánoční reklamy je zasazen do minulosti, do začátku 1. světové války, kdy na štědrý den britští a němečtí vojáci uzavřeli dočasný mír. Tehdejší neoficiální oslavy Vánoc se zúčastnilo přes 100 000 vojáků, kteří na chvíli zapomněli, že jsou nepřáteli.

Reklama nám představuje čokoládu. Zisky, které po spuštění kampaně Sainsbury's z prodeje čokolády získalo, byly darovány charitě na podporu členů armády a veteránů.

Je čas jít domů

Virální reklamu z roku 2015 vytvořila největší německá supermarketová společnost Edeka. Vypráví nám příběh o starém muži, který tráví Vánoce sám, protože rodina je příliš zaneprázdněna. Poté, co obdrží oznámení o otcově smrti, všichni spěchají domů, kde na ně čeká překvapení.

Nejen dostávat, ale také dávat je radost

Reklama se zaměřuje na malého chlapce, který se nemůže dočkat Štědrého dne. Na první pohled se zdá, že se chlapec, stejně jako všechny děti, těší na dárky. Když očekávaný moment konečně přijde, malý chlapec utíká namísto ke stromku do šatníku a vytahuje z něj krabici, se kterou hrdě vchází do ložnice rodičů. Protože někdy se prostě nemůžeme dočkat momentu, kdy milovanou osobu obdarujeme dokonalým dárkem, který jí ukáže, jak cenná pro nás je.

WestJet reklamní kampaní získal mnoho věrných zákazníků. Postaraly se o to dárky a letenky zdarma, které rozdával lidem.

Co říkáte na výběr nejdojemnějších vánočních kampaní? Chytila některá z nich za srdce i vás?

Pokud hledáte způsob, jak říct příběh prostřednictvím vánoční reklamy, rádi vám s formulováním myšlenky a vším, co k tomu patří, pomůžeme.

Zpět na výpis článků Sdílet na FB