V hlavní roli personalizace aneb jak vás sběr dat přiblíží k zákazníkovi

Publikováno 25. 08. 2023
Nástroje, tipy a inspirace Marketing

V dnešní době se personalizace stává klíčovým prvkem v úspěšné komunikaci se zákazníky. Schopnost oslovit každého zákazníka individuálně a poskytnout mu přizpůsobený zážitek má mimořádný vliv na budování důvěry ve váš brand a zvyšování konverzí. Podle průzkumu společnosti Epsilon je dokonce prokázáno, že až 80 % zákazníků je nakloněno k nákupu od firem, které jim nabízejí osobní přístup a komunikaci. Jaký je tedy význam personalizace v marketingu a jak k ní přistupovat, aby byla co nejefektivnější?

Personalizace reklam


Budujte důvěru ve váš brand

Důležitost personalizace v komunikaci se zákazníky spočívá ve schopnosti budovat důvěru ve vaši značku a podporovat konverze. Personalizace totiž není jen o posílání přiřazených jmen zákazníků v e-mailech - skutečně účinná personalizace znamená proniknout do myšlení a potřeb každého zákazníka a nabídnout mu relevantní obsah a řešení, která skutečně odpovídají jeho očekáváním.

Využijte personalizaci v různých odvětvích marketingu

Personalizace má schopnost demonstrovat zákazníkům, že skutečně rozumíte jejich potřebám a touhám. Tím vytváříte prostředí důvěry, ve kterém zákazník více věří, že váš produkt či služba skutečně přispěje k řešení jeho problémů. Význam personalizace je patrný i v oblasti emailového marketingu - v rozsáhlém výzkumu, provedeném Neilem Patelem, bylo prokázáno, že posílání cílených emailů může zvýšit pravděpodobnost, že budou otevřeny, a to až o 203 %. A to už za to stojí, co myslíte?

Náš tip

Aby byla personalizace efektivní, je klíčové dobře rozumět vašemu cílovému publiku. Práce s daty nebo přímo dotazování se zákazníků může poskytnout cenné informace, které pomohou vytvořit co nejlepší obraz o jejich potřebách.


Zvyšte zapojení svých zákazníků relevantním obsahem

Neméně důležitá je personalizace v rámci tvorby webových stránek a obsahového marketingu. Vytváření relevantního obsahu má schopnost zvýšit zapojení zákazníků, jelikož pro potenciálního zákazníka poskytuje kvalitnější informace. To samé platí i o sociálních sítích, jako je Instagram nebo Facebook, kam je důležité vkládat obsah, se kterým budou vaši zákazníci interagovat. Nebojte se ukázat příběh vaší značky, váš tým a další informace, např. tváře lidí, kteří balí objednávky nebo třeba váš proces výroby nového zboží.


Ochrana dat je základ

Zákazníci budují vztahy se značkou na základě důvěry. Pokud budou mít dojem, že jejich osobní údaje nejsou řádně chráněny nebo jsou zneužívány, může vám to vážně poškodit pověst. Personalizace v marketingu však často vyžaduje sběr a analýzu osobních dat zákazníků. To může zahrnovat informace o jejich nákupech, prohlížených produktech, chování na webových stránkách atd. Zde nastává riziko, že citlivá osobní data mohou být ztracena, ať už nedbalostí nebo kybernetickým útokem. Buďte proto připraveni data zákazníků co nejvíce chránit, ať už adekvátním zabezpečením webu nebo třeba šifrováním.

Náš tip

Myslete na to, že v některých případech mohou příliš personalizované reklamy zákazníkům připadat nepřiměřeně dotěrné, např. když dostávají reklamy nebo nabídky, které vyvolávají dojem detailní znalosti způsobu jejich života a pocit narušení soukromí. Myslete proto na adekvátní míru personalizace, která nebude spíše na škodu.


Nebuďte na to sami

Získávání všech důležitých dat může být však velmi náročné. Výzkum provedený společností Experian ukázal, že 34 % marketérů má problémy s nízkou kvalitou dat. V takovém případě je vhodné vyhledat odbornou pomoc, která pro vás daná data zajistí nebo výrazně přispěje ke kratší cestě k zákazníkovi.

Přáli byste si využít personalizaci ve svůj prospěch?

Potřebujete pomoci se sbíráním adekvátních dat a zkrátit si tak cestu k případným konverzím? Rádi vám s tím pomůžeme.

To mě zajímá

Zákazníci by měli být informováni o tom, jaká data jsou sbírána, jak budou použita a jakou ochranu mají. Pokud máte to štěstí a disponujete daty svých zákazníků, jednejte s nimi velmi opatrně, aby nedošlo k narušení jejich soukromí.

Zpět na výpis článků Sdílet na FB