Užitečné nástroje, které vám pomohou nejen v marketingu

Publikováno 07. 04. 2022
Nástroje, tipy a inspirace
Autor: Sabina

Máte e-shop nebo nabízíte služby a chtěli byste vylepšit svoji online prezentaci? Připravili jsme si pro vás několik tipů na užitečné nástroje, které vám pomohou na mnoha frontách.

Canva: Profesionální grafika od negrafika

I grafika od člověka, který nemá mnoho zkušeností může vypadat profesionálně. A vůbec nezáleží na tom, jestli potřebujete navrhnout brožuru, letáky, banner na web nebo post na sociální sítě. Canva se totiž osvědčila jako velmi užitečný nástroj, který vám nabídne desítky různých funkcí. Nejenže si můžete v Canvě poskládat design podle vlastních představ, ale nástroj vám umožní také inspirovat se stovkami originálních šablon na videa, newslettery i jednoduché obrázky nebo carousely.

OBR 1: Canva šablony na téma obuv, Zdroj: Hi Promotion

OBR 2: Canva - elementy, Zdroj: Hi Promotion

Kromě šablon v Canvě naleznete desítky produktových pozadí, díky kterým vytvoříte úžasné produktové fotky. Zajímavou část tvoří také elementy, které vám umožní přidávat do vizuálů stíny, různé předměty, ikonky, ozdoby, rámečky a další zajímavé kousky. S Canvou se i z vás může stát profesionál. Raději se ale u grafiky držte hesla méně je někdy více. Nebojte se také inspirovat u konkurence nebo reklam a bannerů, které vídáte v online světě.

Obr 3: Canva - Produktové pozadí, Zdroj: Hi Promotion

Obr 4: Canva - produktový banner k propagaci, Zdroj: Hi Promotion

Content marketing: Tvořte lepší obsah

Skutečný obsah od reálných lidí. Quora je fórum, kde lidé kladou různé otázky, na které následně získávají odpovědi. Odpovědi jsou často hodnotné, plné zajímavých informací. Jelikož se na Quoře probírají různá témata, můžete si mezi nimi najít i zajímavý obsah na svůj firemní blog. Stačí použít vyhledávání a zadat do ní relevantní klíčová slova. Desítky různých témat se pro vás stanou inspirací při tvorbě content plánu na následující období.

Obr 5: Quora - vyhledávaní, Zdroj: Hi Promotion

Obr 6: Quora - témata, Zdroj: Hi Promotion

Google Trends: Využijte trendy ve prospěch svého podnikání

Nástroj zdarma, který může využít každý. Google Trends vám odhalí, co lidi právě zajímá a jak se jejich vyhledávání mění v čase, podle sezónnosti nebo lokality, díky čemuž získáte relevantní informace o svých zákaznících.

Jak přesně funguje Google Trends v oblasti podnikání? Google Trends vám umožní porovnávat různá témata nebo klíčová slova, díky čemuž zjistíte, na co byste měli soustředit svůj marketing. Rovněž můžete zjistit, jestli lidé jeví o dané klíčové slovo zájem čistě náhodně či zda jde o skutečný trend, díky čemuž si dokážete lépe rozplánovat své online aktivity.

Obr 7: Google Trends - Zájem v čase, Zdroj: Google.com

Obr 8: Google Trends - Porovnání termínů, Zdroj: Google.com

Google Trends vám pomůže objevit nové příležitosti a zjistit tak, jaké jsou potřeby vašich zákazníků. Pokud je termín označen pojmem “rising”, znamená to, že jde o nárůst oproti loňskému roku. Označení “Breakout” je zase u termínů, které mají obrovský nárůst v popularitě a hledanosti.

Smartlook: Sledujte, jak se lidé chovají na vašem webu

Nástroj, který vám umožní, monitorovat chování zákazníků na vašem webu, obsahuje také omezenou free verzi. Díky Smartlooku uvidíte, kam lidé klikají a objevíte také případné překážky v nákupním procesu, jako jsou bannery nebo nefunkční tlačítka.

Obr 9: Smartlook - Přehled, Zdroj: Startup Stash

Dnešní weby jsou totiž častokrát zahlceny různým obsahem, který brání potenciálním zákazníkům v hlavním cíli. Dobrým příkladem je i ukázka od neznámého autora.

Obr 10: How I experience web today, Zdroj: Hi Promotion

Objevujte nástroje, které pomohou vašim podnikatelským cílům . Případně se obraťte na nás, zkušenou marketingovou agenturu, která má za sebou celou řadu specialistů, rádi vám na cestě za úspěchem pomůžeme.

Zpět na výpis článků Sdílet na FB