Trendy, tipy a novinky sociálních sítí pro rok 2023
Pokud se pohybujete v online prostředí, vytváříte marketingovou strategii pro svůj byznys nebo jen chcete založit Instagram a nevíte, jaké jsou aktuální trendy? Vytvořili jsme pro vás malý přehled. Jaké novinky pro nás letos chystá Facebook, jak Instagram rozšiřuje možnosti tvorby obsahu a co chystá LinkedIn? Odpovědi najdete v dnešním článku.
Facebook přichází s mnoha novinkami. Jednou z nich je forma zobrazování obsahu, kdy se nám zobrazí obsah i od lidí, které aktuálně nesledujeme, a to rovnou až ze 40 %. Tuto novinku jistě ocení značky, které se chtějí dostat do širokého povědomí. Dojde i ke zrušení Creator Studia, který existuje zejména pro správu stránek, které se zaměřují zejména na videa. Pokud využíváte služeb této platformy, je ideální přejít na Meta Business Suite. V roce 2023 dojde i k regulaci cílení reklam, a to v oblasti bydlení, kdy pomocí VRS (Variance Reduction Systems) dojde ke spravedlivější distribuci inzerátů. To ale není jediná oblast a brzy můžeme očekávat regulaci reklamy v oblasti úvěrů či zaměstnání.
Instagram pro rok 2023 plánuje velké změny, a to zejména v oblasti tvorby obsahu přímo v aplikaci. Těšit se můžeme na nové formy obsahu ve stylu AR, 3D nebo tvorbu GIFů. To vše se děje nejen proto, aby tato oblíbená aplikace nezůstala na místě, ale také aby nepřenechal své pozice TikToku, který se dlouhodobě snaží získat druhé místo na poli sociálních sítí. Instagram se nebojí experimentovat a stále přináší myšlenku nakupování v přímém přenosu, což by znamenalo nejen velké zisky, ale i možnost obchodování in-stream.
Chcete pomoci s vaší kampaní na sociálních sítích?
Prvním krokem je určení cílové skupiny a toho, na jakých sociálních sítích máte být vidět.
Chci konzultaciSociální síť Twitter je aktuálně tak trochu opředena záhadou. Po převzetí Twitteru Elonem Muskem nastaly uvnitř firmy razantní personální změny a v této době není zcela jasné, kam se tato sociální síť bude ubírat. Předesílanými vizemi ze strany nového majitele Twitteru je zejména porážka spamových robotů a menší omezení obsahu.
Ani LinkedIn nechce zůstat pozadu a pro rok 2023 se chce zaměřit na vylepšení nástrojů pro videa. Je tedy jasné, že video obsah hraje prim, a to na všech platformách. Díky tomu by se mohly vylepšit základní funkce jako úvodní video a video chat nebo i videokonference a oblíbené živé přenosy.
Autentický obsah, který je relevantní pro cílovou skupinu, bude hrát vždy prim. Jinak tomu nebude ani v roce 2023, kdy na této platformě zazáříte s vtipným a personalizovaným materiálem. Tiktok se zaměřuje na zlepšení nálady, proto můžete prorazit s vtipnými meme nebo třeba s life hacky, jak udělat svůj život o trochu lepší.
Věříme, že vám tyto novinky pomohou povznést vaši značku a budovat pevné a dlouhodobé vztahy s vašimi zákazníky.
Komunikovat se světem můžeme různými cestami, využijme jich tedy na maximum.