TikTok: Marketing, budování brandu a co byste o sociální síti měli vědět?
Sociální síť TikTok nabývá na popularitě. Podle statistik se v návštěvnosti nachází na 4.místě hned za Instagramem. Čím se TikTok vyznačuje a jakým značkám se vyplatí využívat TikTok jako jeden z marketingových komunikačních kanálů?
TikTok je sociální síť, jejímž prostřednictvím můžete se světem sdílet videa. TikTok vznikl v roce 2016 a od té doby jeho popularita roste. Momentálně se pyšní více než 800 miliony aktivních uživatelů.
Na začátku byl TikTok známý jako Musical.ly. Aplikace se zaměřovala na lip sync. To znamená, že uživatelé postovali 15-sekundová videa o tom, jak do hudby otevírají ústa a předstírají zpěv.
V létě 2018 aplikaci převzala čínská společnost ByteDance a kromě přidání nových funkcí ji také přejmenovala na TikTok.
Aplikace nabízí svým uživatelům široký výběr zvuků, písně, filtry, speciální hlasové efekty či možnost reagovat na video videem.
TikTok patří převážně generaci Z. Až 41 % uživatelů má méně než 24 let (Globalwebindex, 2019). Průměrný uživatel na sociální síti stráví 52 minut (BusinessofApp, 2019). No a podle statistik Apptrace (2019) je TikTok momentálně dostupný až v 155 zemích světa. Zajímavý je i nárůst uživatelů na TikToku, který od října 2017 do března 2019 narostl 5,5-násobně (Marketingcharts, 2019).
TikTok má díky svému růstu velký potenciál a to zejména pro značky, které na sociální síti mají svou cílovou skupinu. Narozdíl od Instagramu nebo YouTube má TikTok vyšší dosahy a dokonce i účty, které mají nízký počet sledovatelů dokáží získat miliony zhlédnutí videí. Kromě odkazu na web si do bio popisu mohou profily umístit také odkazy na své další sítě jako Instagram či YouTube.
Na TikToku působí i velké značky. Mezi úspěšné patří například módní značka Guess, která na sociální síti propagovala svou podzimní kolekci #InMyDenim. Kampaň se 4 influencery dosáhla za 6 dní skvělých výsledků. Značce se podařilo získat více než 10 milionů zhlédnutí videí, 12 tisíc nových sledovatelů a 5 500 videí vytvořených uživateli.
Prostřednictvím tvorby vlastního obsahu na vlastním kanálu
Navázáním spolupráce se známými influencery, kteří videa rozšíří mezi širší okruh uživatelů
Propagací, která je zatím v počátečních stádiích a testovací fázi
Větším značkám se propagace na TikToku vyplatí. Menší by v první řadě měli zvážit, zda se na platformě nachází část cílové skupiny. TikTok také vyžaduje velkou dávku kreativity. Jelikož jsou uživatelé mladí, zaujmout jejich pozornost můžete především netradičním pojetím vlastních produktů a služeb. Obsah by tedy měl být v první řadě zábavný a poutavý, jinak se značka nedočká úspěchu.
Přemýšlíte nad vhodným tématem, který zastřeší vaši komunikaci na sociálních sítích? Ozvěte se nám a my vám pomůžeme vytvořit obsah, který si vaša cílovka zamiluje.