Srovnání efektivity klasických PPC kampaní

Publikováno 17. 01. 2022
Search engine marketing

PPC, neboli Pay per Click (platba za proklik) patří mezi nejsilnější nástroje online marketingu, který je uplatnitelný pro jakýkoliv druh businessu. PPC reklamy představují revoluci reklamy, neboť platíte pouze za uživatele, kteří klikli na vaši reklamu a mají zájem o vaše produkty či služby.

Princip PPC kampaní jsme si vysvětlili. Jaké však mají výhody, jaké mohou být vaše cíle nebo na jakých platformách můžete PPC reklamy spustit?

Srovnání efektivity klasických PPC kampaní


Díky PPC kampaním můžete přesně cílit na potenciální klienty

A to pomocí klíčových slov nebo zadání přesných zájmů či lokality. Je možné stanovit si výši rozpočtu, zvýšíte povědomí o své značce, můžete vytvořit různé druhy kampaní (jak dlouhodobé na určitou službu či produkt, tak krátkodobé – např. dočasné akce, sezónní záležitosti atd.). Výsledky jsou samozřejmě měřitelné a viditelné již pár hodin po spuštění.


Před spuštěním samotných kampaní je zcela zásadní určit si jejich cíl

Pokud budujete značku, půjde nám především o počet zobrazení, pakliže máme e-shop, bude pro nás výhodné zvýšení počtu objednávek apod. Pokud nevíte, jak s PPC reklamami začít, případně jak je optimalizovat, doporučujeme obrátit se na odborníky, kteří vám pomohou na míru vašemu businessu.

Aktuálně je mnoho online služeb, které podporují PPC kampaně. Kterou z nich ale vybrat, aby byla optimální pro váš business a přinesla žádoucí výsledky? Jednou z možností jsou reklamy ve vyhledávání, které by neměly být opomíjené, neboť se jedná o textové reklamy, které se uživateli internetu objeví při vyhledávání termínu, který je spojen s daným podnikáním.

Mezi nejčastěji užívané reklamní PPC systémy v rámci vyhledávačů patří Sklik od Seznamu (reklamy se zobrazují ve vyhledávačích Seznam.cz a spolupracujících webech) a Google Ads, který provozuje společnost Google (reklamy se zobrazují v rámci vyhledávačů Google). Nevýhoda těchto reklam je ta, že není možné využít grafik či obrázků, které by danou reklamu dokreslily.


PPC kampaně můžete spustit i na Facebooku, LinkedIn či Twitteru

Facebook je velmi oblíbený a využívaný, zejména pro své široké možnosti cílení, jako např. dle lokality, pohlaví, aktuální pracovní pozici či koníčků. I na LinkedInu můžeme cílit dle pracovní pozice, lokality, věku či pohlaví nebo např. dle velikosti firem. Reklamy na těchto místech mají výhodu v tom, že se objevují společně s grafikami či obrázky a i díky tomu jsou velmi oblíbené.

Zpět na výpis článků Sdílet na FB