Sonda do světa sociálních sítí
Vstupte do vzrušujícího světa online marketingu a objevte sílu sociálních sítí! V tomto průvodci se ponoříme do fascinujícího prostředí nejpopulárnějších platforem, prozkoumáme statistiky aktivních uživatelů a nasměrujeme vás k tvorbě poutavého obsahu, který osloví široké spektrum publika.
Sociální sítě se staly nedílnou součástí moderního digitálního světa. Nabízí platformu pro spojení s přáteli a rodinou, sdílení zájmů a zkušeností, ale i pro budování značky a propagaci produktů či služeb…
I když existuje velké množství sociálních sítí, my se zaměříme na ty nejpoužívanější a nejefektivnější ve vaší marketingové strategii.
🏆 V roce 2024 dominuje celosvětovému žebříčku nejpoužívanějších sociálních sítí stále Facebook
Na druhém místě se drží YouTube. Třetí příčku obsadil Instagram.
Na úvod pár čísel, která přibližují, jaké popularitě se těší jednotlivé sociální sítě mezi českými uživateli. Nachází se vaše cílová skupina na konkrétní síti a jaké množství uživatelů máte potenciál zaujmout?
Uživatelé v Česku | |
---|---|
V posledních dvou letech používalo Facebook v Česku okolo 4,85 milionů uživatelů. | |
Instagram dotahuje Facebook a v Česku ho používá 2,9 milionů uživatelů. | |
Sociální síť X (původně Twitter) používá pravidelně přibližně 1 milion uživatelů. | |
YouTube navštěvuje v Česku každý měsíc průměrně 8 milionů uživatelů. | |
Počet uživatelů TikTok neustále roste, aktuálně se pohybuje okolo 1,5 milionu uživatelů. | |
Rychle roste i počet uživatelů LinkedIn, používají ho pravidelně necelé 2 miliony uživatelů. |
A čím bezpochyby letos zaujmete v rámci komunikace? Podívejte se na obsahové trendy pro jednotlivé sociální sítě.
Obsahové trendy sociálních sítí roku 2024 | |
---|---|
Rok 2024 na Facebooku patří živým vysíláním, soutěžím a také zábavným obrázkům zvaným meme. | |
Mezi instagramovými trendy roku najdete zábavná, jednoduchá a vcelku rychlá videa a live streamy. | |
Nejpopulárnější příspěvky na platformě X jsou motivační citáty, ankety, případně krátká videa týkající se dění ve světě. | |
Mezi nejvyhledávanější obsah na YouTube patří hudba, herní streaming, unboxing videa a také návody či průvodci. | |
Na TikToku se trendy mění velice rychle. Obecně uživatelé zaujímají meme, živá vysílání nebo vstupy s odpověďmi na dotazy jiných uživatelů. | |
Trendem roku na LinkedIn jsou osobní příběhy, vyvracení mýtů v daném oboru nebo reference spokojených zákazníků. |
Facebook je nesporným gigantem v oblasti sociálních médií. Nabízí širokou škálu funkcí, od sdílení příspěvků a fotografií po vytváření skupin a stránek.
Podle statistik z roku 2024 má Facebook více než 2,9 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. Facebook oslovuje všechny věkové kategorie, s největšími skupinami ve věku 18 až 34 let a 35 až 54 let.
Instagram je platforma zaměřená na sdílení fotografií a krátkých videí. Je ideální pro budování vizuálně atraktivního profilu, pro kreativní vyjádření, budování komunity i sledování trendů.
Instagram se pyšní více než 2 miliardami aktivních uživatelů měsíčně. Uživatelé platformy se liší věkem, pohlavím, zájmy a profesí, ale největší skupinu tvoří mladí lidé ve věku 18 až 34 let.
X má specifickou uživatelskou základnu ve srovnání s jinými platformami sociálních médií. Je ideální pro značky, které chtějí komunikovat přímo a stručně.
S více než 330 miliony aktivních uživatelů měsíčně v roce 2024 se X zaměřuje na mladší demografické skupiny ve věku 18 až 34 let.
Platforma YouTube umožňuje uživatelům nahrávat, sledovat a sdílet videa s neuvěřitelnou rozmanitostí obsahu, od zábavných klipů a hudebních videí až po vzdělávací tutoriály a profesionální recenze.
YouTube má s více než 2 miliardami aktivních uživatelů měsíčně obrovskou a různorodou uživatelskou základnu. Největší zastoupení uživatelů je ve věkové kategorii 18 až 34 let.
TikTok je platforma zaměřená na tvorbu krátkých videí. Je ideální pro zábavný a poutavý obsah, který dokáže oslovit mladé publikum. TikTok se stal také oblíbeným místem pro influencery.
Platforma oslovuje především mladší generace, s největší skupinou uživatelů ve věku 13 až 24 let. Celkem má TikTok více než 1 miliardu aktivních uživatelů měsíčně.
Jedná se o profesní síť, která se zaměřuje na budování profesních kontaktů, sdílení profesních zkušeností a hledání pracovních nabídek.
V roce 2024 platforma evidovala více než 830 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Mezi uživatele patří zaměstnanci a manažeři z nejrůznějších oborů a profesí, podnikatelé, startupisté, studenti a lidé hledající práci.
Klíčem k úspěchu na sociálních sítích je trpělivost, vytrvalost a kreativita 💡
Nebojte se experimentovat a objevovat nové strategie, které vám pomohou dosáhnout vašich cílů.
Jakou sociální síť pro komunikaci své značky používáte nejčastěji vy? Případně jste se rozhodli svou on-line přítomnost na některé ze sociálních sítí rozšířit nebo posílit?