Sociální sítě: Vybudujte si se svými zákazníky vztah

Publikováno 17. 01. 2022
Sociální sítě

Začali jste podnikat nebo již podnikáte, ale ještě nejste na sociálních sítích? Sociálních sítí je velké množství, nicméně ne všechny budou pro vaše podnikání přínosné. Právě proto jsme si pro vás připravili přehled sociálních sítí, které vám pomohou v základní orientaci. Tak pojďme na to!

Přehled sociálních sítí

Kladete si otázku, proč na sociálních sítích být? Ať už jste malá, střední nebo velká firma, vaši potenciální zákazníci jsou online. Interagují nejen se svou rodinou či přáteli, ale i se značkami, které pro ně budují obsah a vytváří si se svými zákazníky vztah. Buďte i vy jednou z těchto firem, uchopte tuto příležitost a ukažte svůj příběh a svou výjimečnost.

Facebook

Facebook jistě nemusíme ani představovat a směle jej můžeme nazvat páteří firemní komunikace. Ať už nabízíte nějakou službu, vlastníte e-shop nebo provozujete restauraci, díky této sociální síti můžete být neustále ve spojení se svými zákazníky. Za své hovoří i čísla – na Facebooku se měsíčně objeví více než 5,2 milionů Čechů.

Co je největší výhodou Facebooku? Různorodost! Facebook navštěvují uživatelé všech věkových kategorií. Nebojte se toho využít, vytvořte více možností reklamního sdělení a zaměřte je na jednotlivé věkové kategorie.

Instagram

Instagram je sociální síť, kde jsou ústředním tématem fotky, fotky a zase fotky - ty na Instagramu hrají prim a jeho uživatele velice baví. O tom svědčí i čísla. Jen v České republice můžete svými posty a kampaněmi zasáhnout více než 5,1 milionů Čechů. Pokud chcete dát na odiv to, v čem podnikáte a disponujete kvalitními fotografiemi, nemůžete si vybrat lepší sociální síť, než je právě Instagram.

Kromě záležitostí jako je budování komunity, komunikace s potenciálními zákazníky přes komentáře a zprávy nebo zadání lokace a kontaktů, můžete přidávat fotografie svých výrobků nebo služby na svůj profil či do tzv. příběhů. Ovšem pozor, ty po 24 hodinách zmizí, ale i proto jsou tak unikátní a rozhodně doporučujeme si na nich dát pořádně záležet.

LinkedIn

LinkedIn je největší profesní sítí na světě. Už dávno neplatí, že LinkedIn sledují pouze ti, kteří hledají práci. Tato síť se pomalu stává stále více oblíbenou a pokud chcete jít s aktuálními trendy, rozhodně na ní nesmíte chybět!

Proč svou firmu registrovat na LinkedIn? Odpověď je prostá – získáte tak nové klienty, partnery či zaměstnance a rozšíříte povědomí o vašem podnikání. Vy tomu můžete jít naproti sdílením odborných informací z vašeho oboru, ať už formou článků, či přidávání aktualit z vaší firmy. Pracujte na obrazu své firmy a staňte se i vy zdrojem informací, které si mezi sebou budou uživatelé sdílet. Díky tomu se pak dostanete do povědomí mnoha lidí a vaše relevance bude zajímavě růst, což vám následně pomůže i mimo svět internetu.

Twitter

Twitter má aktuálně více než 400 000 aktivních uživatelů a mezi ty nejaktivnější patří novináři, politici či známé celebrity. Přejete si zvýšit povědomí o vaší činnosti? Poskytovat nové informace z vašeho oboru nebo se spojit s vhodnými influencery? V tom případě vám i tato síť může prokázat velkou službu a posunout váš dosah do výšin.

Tato síť je velice rychlá a každým dnem se hemží aktuálními informacemi, a proto je nutné se Twitteru pravidelně věnovat, sledovat jej, retweetovat relevantní odkazy a přidávat zajímavý obsah.

Youtube

Youtube je jednou z nejnavštěvovanějších sociálních sítí, měsíčně jej totiž navštíví více než 5,2 milionu Čechů. Využijte tohoto potenciálu vytvářením kvalitních a atraktivních videí. Ukažte produkty ze svého e-shopu, vytvořte návod, jak něco např. opravit nebo ukažte zábavné představení vaší firmy, které si svět internetu zapamatuje.

Možná si říkáte, že tvorba videí je příliš nákladná nebo vám jednoduše nezbývá čas - v tom případě můžete využít práci influencerů, kteří se vám mohou postarat o reklamu vaší značky ve svých videích. Klíčové je zvolit vhodného influencera, který osloví tu správnou cílovou skupinu a vám se díky tomu může velmi zásadně navýšit dosah vaší značky.

Zpět na výpis článků Sdílet na FB