Průvodce formáty FB ads

Publikováno 17. 01. 2022
Sociální sítě

Jste majitelem firmy, pronikli jste na sociální sítě, jako je Facebook, Twitter či Google+ a píšete pravidelné posty. Zájem o Váš Facebook však bohužel není tak vysoký, jak byste si přáli? V tom případě na scénu nastupuje Facebook Ads, neboli placená reklama na Facebooku, která vám může dopomoci k novým sledovatelům či obchodům. V tomto článku si představíme možné formáty a nejužívanější reklamy, které na Facebooku můžete aktivovat. O které se tedy jedná?

Průvodce formáty FB Ads

Reklamní cíle

1. Generování potenciálních zákazníků

Jak generovat potenciální zákazníky? Díky tomuto způsobu reklamy to je velmi jednoduché. Stačí, když zákazník klikne na vaši reklamu. Následně se mu zobrazí předvyplněný formulář s kontaktními údaji, které se stáhly z Facebooku a stačí jen odeslat. Získáte tak nejen vhodné potenciální zákazníky, ale zvýšíte i povědomí o značce a dosah.


2. Nabídky

Chcete podpořit prodeje v kamenném obchodě nebo na vašem e-shopu? V tom případě doporučujeme využít slevy nebo propagaci, čímž získáte nejen pozornost, ale můžete publikum přimět k akci. Díky tomuto formátu reklamy můžete vytvořit časově omezené nabídky, jako slevy či propagační akce a rozšiřovat je mezi vaše potenciální zákazníky.


3. Zájem o příspěvek

Vyvolejte zájem o příspěvek a sdílejte informace o firmě nebo inspirujte k akci. Tento druh reklamy obsahuje také přehledy, je tedy možné zjistit, jaké typy příspěvků se danému okruhu uživatelů líbí a můžete tak pracovat na zadávání podobného obsahu.


4. Reakce na událost

Vytvořili jste událost a přejete si na ni přivést co nejvíce lidí? V tom případě je pro vás tento formát ideální. Dejte vědět vybranému okruhu uživatelů, že se daná akce koná a přilákejte tak na svou událost co nejvíce lidí.


5. To se mi líbí stránky

Jedná se o kampaň, která je po zájmu o příspěvek jednou z nejčastěji využívaných forem reklamy. I když je tato kampaň velice oblíbená, doporučujeme ji používat např. při rozjíždění nové Facebookové stránky, neboť tlačítko To se mi líbí již nefunguje takovým způsobem, jako kdysi a vysoký počet fanoušků nám již bohužel nezajistí vysoký organický dosah.

Nejvíce využívané formáty

1. Video

Videa jsou jedním z nejoblíbenějších formátů Facebookové reklamy. Je však nutné jednotlivá videa uzpůsobit aktuálním divákům – vaše videoreklama by měla být krátká a zajímavá, nicméně vypovídající o daném produktu či službě. Krátká videa vám spíše zaručí, že je divák shlédne až do konce, dlouhá videa vám umožní předat komplexní sdělení.

Doporučujeme využít kratších videí či GIFů, u videí je potřeba myslet na to, aby daná videa šla přehrát i bez zvuku. Nezapomínejte, že 47% hodnoty videa se doručí během prvních 3 sekund, kdy je divák nejpozornější.


2. Obrázek

Fotoreklama na Facebooku či Instagramu je skvělým způsobem, jak zvýšit povědomí o tom, kdo jste a co svým potenciálním zákazníkům můžete přinést.

Kdy však tento formát využít? Doporučujeme jej využít, pakliže chcete své fanoušky přivést na svůj web či šířit povědomí o svých produktech a službách. Tento formát je také oblíbený pro svou jednoduchost, proto je dobrý v případě, že chcete uspořit čas.


3. Sbírka

Nechte své potenciální zákazníky objevovat vaše služby či produkty pomocí formátu Sbírky. Každou reklamu v tomto formátu tvoří primární video či obrázek, pod kterými jsou doprovodné obrázky. Zákazníci tak mohou procházet danou reklamu a mohou přejít až na rychle se načítající vizuální prostředí, kde se může dozvědět více informací, aniž by Facebook opustil.

Je možné využít nějakou ze čtyř šablon, a to výkladní skříň (pokud chcete dynamicky organizovat své produkty, přejete si nákup vašich produktů či váš katalog obsahuje více než 4 produkty), rychlou kolekci (pokud chcete ukázat produkty v akci, vytvořit digitální verzi tištěného katalogu či podpořit prodeje), rychlé získání zákazníka (pro podpoření konverzace na mobilní stránce, požadujeme od zákazníků konkrétní akci nebo lidem předvádíte nabízené zboží či služby pomocí kvalitních obrázků nebo videí) či rychlé vyprávění příběhů (pokud chcete potenciální zákazníky seznámit s vaší firmou, vyprávíte příběh své značky nebo je chcete převést na váš web).


4. Rotující formát

Formát rotující reklamy můžeme využít nejen na Facebooku, ale i na Instagramu, Messengeru či Audience Network. Můžete ukázat až deset obrázků či videí a každé z nich mají svůj odkaz. Můžete tak vyzdvihnout jednotlivé produkty či služby nebo vyprávět příběh vaší značky.

Pokud si přejete předvést více produktů současně, upozornit na vlastnosti jednoho produktu, vysvětlit nějaký proces či chcete aktivní publikum, je pro vás tento formát naprosto ideální.


5. Prezentace

Rádi byste ukázali svůj produkt, nicméně nemáte čas či prostředky na vytvoření videa? Pak je pro vás ideální prezentace. Tu můžete využít velice snadno a rychle pomocí vašich obrázků, případně stáhnutých z fotobanky.

Pokud potřebujete rychle zapůsobit, chcete vytvořit rychlou reklamu (např. z telefonu) nebo chcete oslovit lidi s pomalejším připojením, určitě doporučujeme zvolit tento formát.

Zpět na výpis článků Sdílet na FB