Připravte se na poslední čtvrtletí roku a proměňte ho ve své nejvýdělečnější

Publikováno 03. 10. 2022
Nástroje, tipy a inspirace Sociální sítě
Autor: Michaela

Black Friday. Halloween. Vánoce. Dostáváme se do posledního čtvrtletí roku, a to pro řadu firem znamená honbu za splněním plánované roční tržby. Naštěstí vám blížící se svátky umožní tematicky se svým zákazníkům připomenout a poskytnout jim neodolatelné nabídky.

Nejvýdělečnější čtvrtletí v roce

Musíte však počítat s tím, že tento rok se bude lišit od předchozích, zejména v porovnání s boomem e-commerce v době covidové nadvlády. Blahobyt skončil, a hlavně menší e-shopy čekají krušné časy. S rostoucí inflací lidé daleko více utrácejí na energiích a jídle, a proto se tento rok připravují na skromné Vánoce.

Pokud tedy nechcete rok zakončit s neprodaným zbožím na skladě, je třeba se na nastávající sezónu důkladně připravit. Ve své strategii byste se měli hlavně zaměřit na to, jak svým zákazníkům poskytnout přidanou hodnotu a odlišit se od konkurence.

Strategie, které vám pomohou využít letošní sezónu na maximum

Zaměřte se na své stávající zákazníky

Nejslibnějších výsledků dosáhnete soustředěním se na zákazníky, kteří už u vás nakoupili. Vracející se zákazníci vám už důvěřují, co se týče kvality, doby doručení, reklamací apod. Je proto daleko snazší inspirovat je k dalšímu nákupu a překonat u nich možné námitky. Nejen to, vracející se zákazníci průměrně utratí až o 67 % více než noví zákazníci (Bain&Company).

Slevy a poukazy

Slevové kupóny tento rok potěší zákazníky více než jakýkoliv jiný rok. Akční nabídky však bude hojně nabízet i vaše konkurence, a to zejména v rámci Black Friday, Cyber Monday a vánočního nakupování. Snažte se tedy svým zákazníkům nabídnout něco víc:

  • doprava zdarma nebo expresní doprava (toto hlavně potěší nakupující, kteří shání dárky těsně před Vánoci)
  • dárky zdarma k nákupu
  • prodloužená doba vrácení zboží apod.


Oslovte své zákazníky na několika platformách

Zákazníky, kteří už u vás nakoupili, snadno oslovíte skrz svůj email newsletter, ale nebojte se prezentovat nabídky i na svých webovkách nebo na sociálních sítích. Přilákáte tak nejen nové zákazníky, ale také se vám nabídne více možností, jak s nimi komunikovat a inspirovat je k nákupu.

Zajímá vás, jak si vybudovat nepřehlédnutelnou přítomnost na sociálních sítích?

Využijte sociální sítě k získání nových zákazníků a vybudování silné a důvěryhodné značky.

Chci konzultaci

Tematické připomenutí

Využijte nadcházející svátky a události k vytvoření originálních a aktuálních kampaní.

Halloween

Ačkoliv Halloween není vyloženě český svátek, jeho obdoba je u nás dostatečně rozšířená. Můžete ho tedy využít k zvýraznění svého brandu a tónu komunikace.

Mikuláš

Mikuláš je opět skvělá příležitost, jak se svým zákazníkům připomenout s aktuální nabídkou. Pokud to dává smysl v rámci vašeho e-shopu, nabídněte jim třeba kolekci hraček pro hodné děti.

Vánoce

Vánoce jsou pro některé obestřené trpkostí kvůli stresu ze shonu po dárcích a, přiznejme si to, jejich vysoké komerčnosti. Mnoho lidí se však stále každý rok těší na vůni jehličí a skořice, pletené svetry se sněhuláky a hodiny strávené u pohádek, které jim připomínají jejich dětství. I ti největší milovníci Vánoc se však musí občas cítit bezradní při výběru dárků pro své blízké.

Zaměřte se tedy nejen na působení na emoce, ale snažte se jim být co nejvíce nápomocní. Například vytvořením dárkového průvodce nebo výhodnými balíčky.

Lidé v této sezóně určitou míru komerčnosti očekávají a jsou na ni zvyklí. Přesto se mohou cítit otráveni neustálými akčními nabídkami, a to zejména v této době, kdy chtějí co nejméně utrácet. Snažte se jim tedy nabídnout něco víc, přidejte do svých kampaní kreativitu a storytelling. Neprezentujte se jako ziskuchtivá korporace, ale jako firma s lidským přístupem, která chce svým zákazníkům hlavně pomoci.

Zpět na výpis článků Sdílet na FB