Podívejte se na jedny z nejpovedenějších vánočních reklam a nechte se inspirovat

Publikováno 01. 12. 2022
Nástroje, tipy a inspirace Obsahový marketing

Některé vánoční reklamy nás opakovaně doprovázejí každý rok. Dokonce je vnímáme jako symbol vánočních svátků. Příkladem je například reklama na Kofolu z roku 2003 o zlatém prasátku. Snad každá značka sní o vytvoření takové legendární kampaně, není to však jednoduché.

Pohodové vánoční reklamy


Reklama, která dojme: „Joy is made“ od Amazonu (2022)

Amazon tento rok vsadil na reklamu, která zahřeje u srdce. Příběh nám představuje oddaného otce, který jako vánoční překvapení pro svou dceru vytvoří její oblíbené sněžítko v životní velikosti. Ukazuje nám tak, že nakupování nebo dokonce vlastnoruční vyrábění dárků není jen o povinnosti, ale hlavně o prokázání náklonnosti našim blízkým.

Reklamu režíroval Oscarový vítězce Taika Waititi, není proto divu, že reklama spíše působí jako krátký film.


Reklama, která povzbudí: „Share your gift“ od Apple (2018)

Tento spot vypráví o mladé slečně, která schovává veškeré své spisovatelské výtvory do krabice, protože nevěří ve svůj talent. Poté co jsou však její příběhy větrem roznesené po vánočně ozdobeném městě a lidé je čtou s úsměvem na tváři, konečně získává potřebné sebevědomí.

Tato reklama tedy nejen využívá storytelling, ale také přímo mluví k zákazníkům a pobízí je, aby také sdíleli své nadání.


Reklama, která zahřeje u srdce: „Beginner“ od John Lewis (2022)

Nebyl by to výčet povedených vánočních kampaní bez zmínky o britském obchodním domu John Lewis. Spot je o starším muži, který se s velkým úsilím učí jezdit na skateboardu. Až na konci spotu se dozvídáme důvod, proč se ve svém věku pustil do tak nečekaného koníčku.


Reklama, ze které zamrazí: „Trhlina“ od Penny (2022)

Nezvykle temná a napjatá vánoční reklama. Praskající zdi a podlahy, blikající světla a padající omítka odrážejí dění ve společnosti, která je stále více rozdělována nenávistí, hněvem a strachem.

Závěr spotu poukazuje na důležitost vzájemné komunikace, která může zvrátit zvětšující se propast mezi lidmi.

Reklama má už teď na Youtube přes 7 milionů zhlédnutí.

Potřebujete pomoci s vytvořením působivého reklamního spotu?

Vytvoření efektivní reklamy vyžaduje storytelling, který upoutá a emoce, které vám zalezou pod kůži.

Chci pomoci

Proč jsou tato malá filmová díla podle nás tak inspirující? Pomocí brilantního storytellingu nám nepodsouvají konzumní styl života a nákup hromady zbytečností ale přitahují naší pozornost k hlubšímu poslání, se kterými jsou Vánoce jistě spojeny. A to je na nich krásné.

Zpět na výpis článků Sdílet na FB