Novinky ze světa velkých značek, které určitě znáte i vy
Zajímá vás, co velkého se odehrálo ve světě marketingu za poslední týdny? Nejen sociální sítě, ale také velikáni jako Google nebo Nike si pro veřejnost přichystali novinky, o kterých byste měli vědět i vy.
Ne každou konverzi bylo možné zjistit. Mezi problematické patřily právě konverze z videoreklam, které běží na YouTube. Přestože na tyto reklamy diváci neklikají, automaticky to neznamená, že je reklamy neovlivňují. Konverzi totiž mohou provést i později. Google se tento problém rozhodl podchytit novou metrikou Engaged-View Conversions (EVC), která započítá konverzi, když uživatel shlédne 10 sekund videa, které lze přeskočit, neklikne síce na odkaz, ale provede konverzi v daném časovém horizontu podle nastaveného atribučního modelu. Díky nové metrice, která by měla být plně funkční do konce roku 2020, budou inzerenti schopni vyhodnotit výsledky a efektivitu reklam zas o něco přesněji a lépe.
Zpočátku měl být Facebook primárně platformou pro studenty. Ti by na něm jednodušeji navázali vzájemný kontakt se spolužáky. Dnes se nejznámější sociální síť k této myšlence vrací. Nový Facebook Campus slouží k budování univerzitních komunit. Mnoho studentů totiž často uvádí, že Facebook používají pouze kvůli vlastnímu studiu. Facebook jim to díky novým funkcím usnadní. Facebook Campus, který zatím běží v USA v testovací verzi, má specifický feed pro jednu školu, kde studenti uvidí skupiny, události a místnosti pro chat a tudíž všechny informace spojené se studiem. Mohou si také vytvořit nové profily, kde vyplní informace o svém rozvrhu i kolejích.
Spotify plánuje novinku v podobě virtuálních událostí. Jelikož se vlivem pandemie lidé nedostanou na koncerty, Spotify začal spolupracovat s platformami, které prodávají lístky na koncerty. Virtuální eventy tak pomohou umělcům, kteří díky platformě nepřijdou o celý příjem.
Firemní profily se v rámci profesionální sociální síti mají na co těšit. Nabízí totiž lepší propojení jednotlivých zaměstnanců, hlubší informace o fanoušcích a událostech. V záložce Moje firma mohou zaměstnanci, kteří jsou duší společností, publikovat informace o firmě. LinkedIn navíc testuje také funkci Stories, které jsou momentálně dostupné pouze v Brazílii, Francii a některých dalších zemích.
Značka Nike neměla zcela shovívavou politiku vůči mateřství. Stěžovali se na ni i běžkyně Alysia Montaño, Kara Goucher, Phoebe Wright a Allyson Felix, které značka sponzorovala. Alysia Montaño dokonce přiznala, že značka Nike jí vyhrožovala stopnutím kontraktu v případě, že otěhotní. Nemluvě o tom, že pokud novopečené matky nechtěly přijít po porodu o mzdu, musely se do tří měsíců dostat do kondice. Nike byla přinucena změnit přísnou mateřskou politiku a prodloužit garanci mzdy v případě těhotenství z 12 na 18 měsíců. V současnosti dokonce Nike přichází na trh s novou kolekcí pro těhotné ženy. Podle slov značky těhotné ženy mnohokrát končí během těhotenství se sportem, protože nemohou najít vyhovující sportovní oblečení. Tento krok můžeme považovat za jakýsi druh omluvy.
Aplikace Tinder přichází s novou hrou, která nezadaným pomůže najít kompatibilnější match. Hra Swipe Night je dobrodružná a můžete ji hrát přímo v aplikaci. Jde o hru s apokalyptickým nádechem, která nutí uživatele rozhodovat se pod časovým tlakem. Volby vás povedou příběhem a přivedou vás až k vašemu propojení s osobou, která k vám pasuje. Volby uživatelů jsou viditelné na jejich profilu. Informace, které ale zveřejnit nechcete, jednoduše skryjete. Hra je zatím pouze v testovací fázi. Pokud ale sklidí úspěch, rozšíří se do dalších zemí.