NOTINO: Jak se vydařily Vánoce? Ptali jsme se marketingového ředitele Radka Ondrášíka.

Publikováno 17. 01. 2022
Nástroje, tipy a inspirace

Jak se Vám obchodně vydařily Vánoce, můžete se pochlubit předběžnými výsledky?

V této chvíli to vypadá, že splníme náš cíl, který jsme měli stanovenýna vánoční sezonu a i na celý rok. Takže předběžně to můžeme hodnotit velmi pozitivně a jsme poměrně spokojeni.

Notino: Jak se vydařily Vánoce

Co byl Váš největší vánoční trhák? Nabízeli jste například služby jako Garance doručení do Vánoc apod.?

Garanci doručení do Vánoc tradičně máme každý rok. Kromě toho jsme ale pro naše zákazníky nabízeli řadu úplně nových služeb – například možnost zabalení dárků, což byl opravdu doslova vánoční trhák,nebo gravírování nápisů, slov a přání zákazníků na vybrané produkty. To vše se setkalo s velkým úspěchem a bylo hojně využíváno.


Jak zpětně hodnotíte rebrand na NOTINO? Co byste dnes například udělali jinak?

Určitě to zpětně hodnotíme velmi pozitivně. Dokázali jsme sjednotit název v celé Evropě, z čehož teď těžíme, protože spousta věcí je pro nás výrazně jednodušší – například řešení vizuálů apod. I na naše zákazníky to působí lépe, ačkoli ze začátku se pídili po nějakém větším smyslu a ryze praktické důvody se jim nezdály jako dostatečný argument.Jak už to tak ale bývá, tak bychom dnes samozřejmě některé věci udělali jinak. Především bychom zlepšili komunikační strategii, která je spojená s rebrandingem.


Jak si stojí NOTINO na trhu s drogerií? Jak se podle Vás bude vyvíjet v tomto segmentu online a retail?

Z pohledu kosmetiky a drogerií máme také v nabídce massmarketové produkty, nicméně není to pro nás ta největší část byznysu. Zákazníci si totiž tyto běžné produkty nebudou hojně pořizovat na internetu po jednotlivých kusech, ale vždy v rámci většího balíku nákupů, aby se jim to kvůli dodatečným nákladům, jako je třeba poštovné, vyplatilo. U levnějších výrobků, stejně jako v případě spontánních nákupů, upřednostní raději kamenný obchod. A to i přesto, že internet těží z ohromně široké nabídky a vychází výhodněji. Žádný obor, ani ten náš,se proto nepřesune výhradně na internet, ale online i retail budou vedle sebe koexistovat.


Chystáte v blízké době vstup na některý nový trh?

Chystáme, ale tradičně neříkáme dopředu, o které trhy se jedná. Našimi nejbližšími ambicemi je ale zaměřit se na nevyplněné ostrůvky v rámci Evropy. V polovině příštího roku bychom chtěli stihnout otevřít další evropský trh, který není členem Evropské unie.


Který rozjezd trhu hodnotíte jako nejúspěšnější a jaká jsou úskalí vstupu na nový trh?

Který hodnotíme jako nejúspěšnější, to se nedá říct. Vždycky máme určitá očekávání, s kterými na konkrétní trh vstupujeme. Zajímavý byl ale například vstup na ten rumunský. S každou expanzí však souvisí také jistá úskalí. Má-li být úspěšná, musí primárně fungovat domácí trh. Pokud neumíte oslovit zákazníky v domovské zemi, nepovede se vám to ani v zahraničí. Navíc, pokud chcete v cizí zemi působit jako domácí firma, je hodně náročné všechno perfektně vyladit tak, aby zákazník nic nepoznal.

Zpět na výpis článků Sdílet na FB