Marketplace na Facebooku se otevírá i pro firmy

Publikováno 17. 01. 2022
Novinky Sociální sítě
Autor: Sabina

Znáte Marketplace? Platforma až dosud sloužila na prodej produktů mezi uživateli. Nyní však mění koncept a Facebook ji zpřístupňuje i pro firmy, které se pohybují v B2C sektoru.

marketplace

Na začátku byl Marketplace dostupný pouze pro spotřebitele, kteří tvořili nabídku i poptávku. Facebook se ale rozhodl, že Marketplace může být zajímavý i pro firmy. Novinku zatím rozběhl jen v USA. Pokud bude úspěšná, postupně ji rozšíří do celého světa.

Co všechno Marketplace může firmám nabídnout?


Facebook Marketplace je nízkonákladový

Poplatky na Marketplace se řadí mezi ty nejnižší. Facebook si bere pouze 5 % nebo 40 centů za transakci nižší než $8. Poplatky se navíc nemění napříč jednotlivými druhy produktů. Stejně se majitelé e-shopů a firem nemusí obávat poplatků za výpis produktů, což v podstatě znamená, že na něj můžete nahrát celý inventář produktů. S Marketplacem se vyhnete také poplatkům za odběr či registraci.

Z historie Marketplace víme, že platformy obvykle sazby za provize zvyšují. Podobně se zachoval Amazon, který zvedl provize z 15 na 17 %. Facebook zatím nedává žádné indikace o tom, že se chystá poplatky navyšovat. I tak je ale lepší začít s prodejem na Marketplace hned, jak to bude možné. Aby každý prodejce získal silnou pozici, dokud jsou poplatky nižší.


Registrace není vůbec složitá

Právě naopak. Stačí vyplnit základní údaje jako jsou informace o byznysu, upravit možnosti dopravy, sazby daní a nahrát data feed. Pokud používáte reklamy na Facebooku nebo Googlu, nepůjde o nic komplikovaného.


Marketplace není to jediné, co vám Facebook nabízí

Kromě toho, že se vaše produkty budou zobrazovat na Marketplace na Facebooku, katalog se začne zobrazovat i na Instagramu. Oslovíte tak mnohem širší cílovou skupinu a to bez dodatečného nastavování. Instagram shopping ale nemusí být cestou pro každého. Obecně se hodí zejména pro produkty, které jsou výrazné po vizuální stránce.


Nakupování na Facebooku je personalizované

Algoritmus Facebooku zobrazuje lidem přesně to, co mají rádi. Čím více tedy uživatelé používají Marketplace, tím lépe Facebook ví, o jaké produkty se zajímají. Díky tomu je jejich zkušenost s nákupem personalizovaná. Facebook produkty navíc zobrazuje hned na několika místech - v novinkách ve feedu, v obchodě FB stránky a na Marketplace. Produkty na Marketplace se zákazníkům zobrazí ve chvílích, kdy zadají dotaz do vyhledávání.

Sociální sítě jsou skvělým místem k budování lovebrandu. Mnoha firmám se na nich také daří po výkonnostní stránce. Ať se řadíte do první, nebo do druhé skupiny, tým social specialistů vám rád pomůže na Facebooku a Instagramu uspět. Chcete vědět víc?



Zpět na výpis článků Sdílet na FB