Linkbuilding - sofistikované budování značky a získávání lepších pozic ve vyhledávačích

Publikováno 18. 01. 2022
Search engine marketing Obsahový marketing
Autor: Sabina

Linkbuilding je neodmyslitelnou součástí služby SEO. Stejně jako ostatní aspekty i linkbuilding se rychle vyvíjí a důležitost vysoce kvalitních zpětných linků roste. Pokud se tedy chcete dostat na přední příčky vyhledávačů, jako Google a Seznam, linkbuilding je jeden ze způsobů, jak na to.

Linkbuilding

Co je vlastně odkaz neboli link?

Link představuje propojení dvou stránek na internetu. Prostřednictvím linku můžete odkázat na stránku, příspěvek nebo obrázek, který se nachází kdekoliv na internetu. Čtenář se pak snadno na tuto stránku proklikne.

To ale není všechno. Linky slouží také robotům vyhledávačů k tomu, aby objevily stránky na internetu. Aby robot našel novou stránku, musí na ni směřovat link.

Jaké zpětné linky známe?

  • Linky, které stránka dostane přirozeně aniž by o ně musela žádat. Jde o nejcennější link. Může jít například o skvělý článek nebo zajímavý obsah, na který jiní uživatelé odkazují ze svých stránek dobrovolně, protože poskytuje hodnotné informace

  • Linky, které si stránka kupuje nebo mění s blogery a jinými obsahově i oborově příbuznými stránkami za protihodnotu

Proč je linkbuilding důležitý pro SEO?

Stránky jsou indexovány na základě obsahu. Vyhledávače ale nehodnotí pouze kvalitu obsahu, také se dívají na počet externích linků, které na danou stránku odkazují. Důraz kladou na kvalitu těchto linků a kvalitu stránek, z nichž linky vedou. Spolu s tím souvisí zkratka EAT.

Co bychom měli vědět o EAT zkratce?

EAT zkratka, a tedy (Expertise, Authority a Trust), poukazuje na 3 faktory, podle kterých posuzujeme jednotlivé webové stránky:

Odbornost - obsah je relevantní, obsahuje komplexní informace

Autoritativnost - obsah musí pocházet z věrohodných zdrojů

Důvěryhodnost - váže se na bezpečnost stránky, tedy zda má stránka SSL certifikát

Spolu s tím, jaké skóre stránka získala, souvisí i síla linků, které z ní vedou. Pokud je stránka Googlem označena za nedůvěryhodnou, odkazy, které z ní na váš web povedou, vám mohou uškodit. Google totiž dobře ví, jak najít webové stránky, které používají nečestné praktiky.

Abyste zjistili, jaký vliv mají zpětné odkazy na pozici vaší stránky, celé portólium zanalyzujte prostřednictvím příslušného nástroje. Pokud zjistíte, že vám linky škodí, jednoduše je vymažte.

Zpětné odkazy mají další výhody

Lepší hodnocení vyhledávači není jedinou výhodou, kterou vám linkbuilding přinese. Můžete se očekávat i na další benefity.

Linkbuilding buduje vztahy

Výměna linků s blogery a dalšími relevantními stránkami oboru vám pomůže vybudovat lepší vztahy. Ty později můžete využít k propagaci nových produktů nebo služeb.

Posílá lidi na vaši webovou stránku

Pokud je link na vaši stránku umístěný na webu, který je považován za hodnotný, může vám pomoci zvýšit návštěvnost.

Buduje značku

Kvalitní obsah umístěný na různých portálech lidem ukáže, že skutečně rozumíte tomu, co děláte. Pokud navíc vytvoříte něco originálního, co souvisí s vaším oborem, získáte na svou stranu další potenciální zákazníky.

Pokud se rozhodnete do linkbuildingu pustit, v první řadě myslete na to, že linky musí vést na konkrétní obsah - blogové články, produkty, domovskou stránku či kategorie produktů. Jestli obsah vaší webové stránce chybí a vy chcete investovat do služby SEO, vyčleňte si část rozpočtu i na tvorbu textů a obsahu. No a v případě, že nevíte, jak na SEO a linkbuilding, obraťte se na nás, profesionály se zkušenostmi. Rádi vám pomůžeme.

Zpět na výpis článků Sdílet na FB