Jak vytvářet pop-up okna, která konvertují?

Publikováno 05. 05. 2023
Nástroje, tipy a inspirace
Autor: Michaela

Pop-up okna jsou dvousečný meč. Na jednu stranu zvyšují konverze, ale zároveň mohou zákazníkům zhoršit užívání stránek a rychle je z nich odehnat. Proto je důležité vědět, jak s vyskakovacími okny zpracovávat, aby vám přinesla užitek a nezpůsobila škodu.

Co jsou to pop-up okna?

Pop-up neboli vyskakovací okno je typ formuláře, který na návštěvníky „vyskočí“ v momentě, kdy vstoupí na webovou stránku nebo provede nějakou akci – scrollování, kliknutí nebo přejetí myší po jistém prvku stránky apod.

Pop-up okna jsou využívána například k odsouhlasení cookies.

Popup okna

zdroj: mironet.cz


Mají však své zastoupení také v marketingu. Často se využívají k získávání emailových adres, jmen a jiných informací o návštěvnících, a to většinou výměnou za slevový kupón nebo za e-book.

Popup okna

zdroj: Google obrázky (svetmodni.cz)


Podle průzkumu od Klaviyo (2021) se pohybuje konverzní poměr vyskakovacích oken kolem 2,2- 3,2 %. Ty nejúspěšnější však mohou zvýšit konverze i o 20 %, 40 % nebo i víc.

Ačkoliv vyskakovací okna mohou být efektivní pro zvýšení konverzí, jejich využívání je komplikované. Úmyslně totiž návštěvníkům přerušujete brouzdání po vašich webovkách a při špatném provedení tak nejednoho z nich nenávratně otrávíte.

Pokud je však vaše pop-up okno chytře zpracované, může vám dokonce pomoci udržet si návštěvníky a přeměnit je na zákazníky.

Jak by měla vypadat efektivní pop-up okna?

V prvé řadě si je dobré uvědomit, že lze od zákazníků očekávat jistou míru otrávenosti a pravděpodobně se u nich probudí reflex co nejrychleji okno zavřít. Musíte je tedy okamžitě zaujmout, a hlavně jim nabídnou něco hodnotného.

Účinná vyskakovací okna se drží tří pravidel:

  1. relevantní
  2. hodnotná
  3. vhodně načasovaná


Mějte jen jeden cíl

Při vytváření pop-upu si dobře promyslete jeho účel. Muže tím být například sběr emailových adres nebo záchrana opuštěného košíku.

Podle průzkumu od optimonk.com vám vytvoření pop-up okna nabízející slevu u opuštěného košíku může zvýšit konverze až o 17,12 %.

Popup okna

zdroj: Google obrázky


Vyskakovací okna můžete také vytvářet pro specializované akce, například jako upozornění na vánoční slevy apod.

Nabídněte jasný benefit

Největší pozornost by měla být věnována výhodám, které zákazník získá, pokud vám svou emailovou adresu svěří. Mezi nejčastější motivace v tomto případě patří slevový kupón nebo e-book.

Popup okna

zdroj: Google obrázky (katespade.com)


Vždy je lepší návštěvníkům nabízet konkrétní benefity než „novinky a akce“. Pamatujte, že zákazníci už tak dostávají hodně emailů a nedají svůj email kdekomu. Pokud o vaší značce nic moc neví, žádné novinky je pravděpodobně nebudou zajímat.

Následující pop-up okno od Soggy Doggy je například ukázkou toho, jak to nedělat. Vágní, bez jasného benefitu. Navíc text pod CTA tlačítkem „Ne, děkuji, chci zaplatit plnou cenu“ (překlad z ang.) ničemu nepomáhá, jenom působí manipulativně.

Popup okna

zdroj: Google obrázky (soggydoggydormat.com)


Také po nich nechtějte, aby zadávali příliš mnoho informací. Email a křestní jméno úplně stačí.

Nebojte se zapojit kreativitu a pop-up okno zpracovat vtipným nebo vizuálně zajímavým způsobem.

Načasování je důležité

Je důležité přemýšlet nad tím, kdy je nejvhodnější pop-up okno zobrazit. Hned při vstupu by mohlo zákazníky odradit (pokud se nejedná o souhlas s cookies).

Pokud však zákazník sjel 2/3 stránky nebo je na vašich webovkách déle než 30 vteřin, je vidět, že je angažovaný a možná ho vaše nabídka zaujme.

Je dobré také nastavit vyskakovací okna na moment, kdy návštěvník z webovek odchází. Nemáte tím, jak se říká, co ztratit. Právě naopak, jestliže ho vaše nabídka zaujme.

Popup okna

zdroj: Google obrázky


Pamatujte také, že vyskakovací okna by měla být optimalizována pro mobilní uživatele.

Potřebujete pomoci vytvořit profesionální a interaktivní e-shop?

Přehledný, designově čistý a optimalizovaný e-shop přinese vám i vašim zákazníkům přesně to, co hledáte.

Chci pomoc

Pop-up okna mohou být velice efektivním pomocníkem k vytváření dlouhodobých vztahů se zákazníky. Vyžadují však funkční a přívětivé zpracování, aby nenarušovala uživatelskou zkušenost.

Zpět na výpis článků Sdílet na FB