Instagramové Trendy: Co bychom měli vědět o Instagramu, postovaní a novinkách v roce 2019?
Instagram a jeho potenciál je nekonečný. Jen v České republice má více než 2 miliony lidí na této sociální síti účet. Z Instagramu a kvalitního obsahu se pomalu stávají synonyma. I proto platí, že čím je obsah lepší a kvalitnější, tím vyšší interakci příspěvky mají. Algoritmus Instagramu se ale neustále mění a firmy mu svou strategii musí přizpůsobovat. Po novém se prý příspěvky zobrazují jen 10 % publika, což je mírně frustrující. Jak je na tom tedy algoritmus v roce 2019?
Instagramový feed nezobrazuje příspěvky pouze na základě toho, koho sledujeme. Ne. Algoritmus nám ukazuje takové příspěvky, u nichž je pravděpodobné, že se nám budou líbit. A to záleží i na našem minulém chování a příspěvcích, které nás dříve zaujaly.
Samozřejmě, záleží i na počtu lajků a komentářů, které signalizují kvalitu. Což vysvětluje i důvod, proč se virální obsah po Instagramu šíří rychlostí blesku. Nepotřebujeme hned tisíce lajků. Zájem a interakce umíme zvýšit i na základě jednoduchých tipů.
Pokud přidáváme obsah na Instagram s pravidelností, nevylepšíme tím jen samotnou interakci, ale algoritmus nám dává také "značku kvalitního účtu". Pokud firma zpočátku přidává několik příspěvků denně, a později začne komunikovat s publikem s menší frekvencí, začne ztrácet sledovatelé a generuje nižší interakce. I proto by každá značka měla zvážit své časové možnosti reálně.
Instagram zobrazuje příspěvky i na základě toho, jaký máme s fanoušky vybudovaný vztah. Co to znamená? Pokud často komentujeme něčí fotky, zařadíme se do Instagramové skupiny "přátel a rodiny". Komentování příspěvků jiných a odpovídání na zprávy a komentáře, které zanechali uživatelé u našich příspěvků je extrémně důležité, pokud chceme na Instagramu růst.
Návod, jak zapnout komentáře
Pokud někdo pravidelně reaguje na obsah účtu, posílá Instagramu signál, že se mu účet líbí. To je důvod, proč vidíme našeho nejlepšího přítele či oblíbeného influencera na vrcholu feedu. A totéž se děje, když uživatel lajkuje a komentuje příspěvky naší značky. Proto je důležité, mnohem více než kdysi, přidávat fotky a videa stejně esteticky naladěné. Aby fanoušci přesně věděli, že od vás mohou očekávat konzistentní a kvalitní obsah.
Příklady budování značek prostřednictvím estetiky
Instagramový algoritmus věnuje pozornost času zveřejňování obsahu. Dosah můžeme zvyšovat přidáváním příspěvků v době, kdy je naše publikum aktivní. Díky statistikám získáváme lepší interakci, což v konečném důsledku vede i k vyššímu hodnocení, které nám algoritmus udělí. A jak už jsme říkali, čím lepší hodnocení, tím výš ve feedu se zobrazujeme.
Aktivita sledovatelů
Čísla se v průběhu týdne liší. Publikum může být nejaktivnější v sobotu kolem deváté a nejméně aktivní v pátek dopoledne.
Příspěvky se sledovatelům zobrazují i podle toho, jak často Instagram aplikaci používají. Jestli uživatel tráví na Instagramu spoustu času, příspěvky jsou v jeho feedu seřazeny chronologicky. V opačném případě, Instagram příspěvky seřadí podle toho, co si myslí, že se uživateli bude líbit. To, jaké příspěvky se followerům zobrazí, závisí i na počtu účtů, které sledují. Pokud jich sledují hodně, nezobrazí se jim příspěvek od každého účtu.
Účty, se kterými máme nejvyšší interakci, se vždy zobrazují na začátku příběhů. Jak můžeme dostat značku na začátek novinek?
Není žádným tajemstvím, že mnoho followerů tráví více času sledováním příběhů než příspěvků ve feedu. I to je jedním z důvodů, proč příběhy zvyšují šance, že značku objeví noví uživatelé.
I zde platí pravidlo o interakci. Jedním ze způsobů, jak od followerů dostaneme reakci, je používání různých nálepek – anket nebo otázek. Můžeme klást otevřené otázky či vymýšlet kvízy. Kreativitě se v tomto případě žádné meze nekladou.
Instagram je platforma, která se neustále mění, vyvíjí a drží krok s nejnovějšími trendy. Každý rok přibývají nové funkce, se kterými mohou značky experimentovat. Změny můžeme spatřit i v současné situaci. Nejprve se Instagram soustředil na příspěvky a obsah, nyní vzkvétá Influence marketing či IGTV s možností zveřejňování vertikálních videí a je těžké odhadnout, kam bude Instagram směřovat dál.
Chcete si na Instagramu budovat vztah se zákazníky a nevíte, jak na to? Kontaktujte nás.