Generační marketing: Víte, jak se chová vaše cílová skupina?
V marketingu se často mluví o tom, jak důležité je najít svou cílovou skupinu a oslovit ji. Jaký je ale v tomto případě postup? Můžete si vytvořit persony, které budou představovat segmenty cílových skupin. Persony a segmentaci doplňuje i takzvaný generační marketing, který rozděluje cílové skupiny podle věku a může vám pomoci ve vaší marketingové strategií.
Generaci definujeme jako skupinu lidí, která se narodila v určitém časovém intervalu. Pro daný časový interval byly typické různé události, které tuto generaci formovaly.
Tuto generaci tvoří lidé narození mezi lety 1946 až 1964 po druhé světové válce. Baby Boomers kladou důraz na informace. Tón komunikace, stylistika a jazyk jako takový je velmi důležitý při jejich oslovování. Při komunikaci s Baby Boomers se vyhýbejte neformálnímu tónu i modernímu slangu. Podle Marketing Insider Group (2019) až 84 % poválečné generace má účet na Facebooku a 58 % navštíví webové stránky právě díky odkazu na sociálních sítích. Tuto generaci můžete v rámci marketingu oslovit i napřímo, protože mají rádi přímý kontakt.
Lidé narození v letech 1965 až 1980 v dětství neměli k dispozici počítače, telefony ani internet. Děti vyrůstaly v dobách ekonomické krize a socialismu, což je jeden z důvodů, proč mohou být více zaměřeni na peníze a vlastnictví. Technologie sice používají, ale inklinují spíše k těm, které jim byly představeny v mladším věku. Najdete je na Facebooku, ale na novějších sociálních sítích se téměř nevyskytují. Na Instagramu je jich podle statistik Marketing Insider Group jen 8 %. Až 23 % lidí z této generace nemá problém s nakupováním online, právě naopak, často ho využívá. Komunikovat s nimi můžete prostřednictvím relevantních článků, sociálních sítí či tištěných magazínů.
Mileniálové narození v letech 1980 až 1995 vyrůstaly s technologickými výdobytky v ruce a i proto jim nedělá jejich používání žádný problém. Cení si autenticity a upřímnosti. Preferují etické značky, které se soustředí na komunitu. Mileniály najdete na všech sociálních sítích. Jsou vášnivými online nakupujícími a při rozhodování berou v úvahu kromě ceny i jiné faktory - jako jsou například doporučení od přátel či známých nebo online recenze. Mileniály oslovujte obsahem, který je transparentní a upřímný. Oslovit je můžete i prostřednictvím podcastu. Podle výzkumu Wordstream totiž až 93 % mileniálů poslouchá podcasty 11 hodin týdně.
Lidé, kteří se narodili do doby smartphonů. Konkrétně jde o generaci narozenou od poloviny 90. let 20. století do roku 2012. Mají otevřenou mysl, nebojí se komunikovat nová témata nebo problémy ve společnosti a kladou důraz na ekologičnost. Pro generaci Z je online svět druhým domovem. Telku vyměnili za Netflix, rádio za Spotify. Pohybují se na sociálních sítích jako Instagram, Tiktok nebo Snapchat, kde je najdete v širokém zastoupení. Oslovit je můžete právě prostřednictvím sociálních sítí. Dobrou volbou je i Influencer marketing.
Generační marketing je jeden z kousků skládačky, který vám pomůže správně identifikovat svoji cílovou skupinu, oslovit ji a vytvořit komplexní marketingovou strategii.
Jestli hledáte způsoby, jak oslovit svou cílovku, a nevíte si rady, pomůžeme vám s vypracováním strategie.