Facebook omezuje počet reklam, které mohou běžet současně

Publikováno 17. 01. 2022
Novinky Sociální sítě
Autor: Sabina

Od druhé poloviny roku 2020 budou reklamy, které běží na jedné facebookové stránce současně, limitované. Aby Facebook připravil správce stránek na nová pravidla, vypustil novou verzi Marketingového API, které vám ukáže objem právě běžících reklam.

Facebook

Jak nás nová změna ovlivní?

Podle Facebooku nové pravidlo bude mít vliv pouze na malé procento reklamních účtů. Zatím je konkrétní dopad nejasný. Lepší přehled budeme mít, až Facebook zveřejní nové informace.

Proč chce Facebook zavést změnu?

Limit je vlastně dobrou zprávou pro reklamní účty. Facebook limit implementuje, protože příliš mnoho běžících reklam současně vlastně ovlivňuje výkon i cenu reklam.

Jelikož změna vstoupí v platnost v polovině následujíciho roku, inzerenti mají stále dostatek času na to, aby prozkoumali nové rozhraní API a přizpůsobili své kampaně novým objemům.

Zeptali jsme se Toma, našeho Facebook specialisty

Jak nás změna ovlivní?

Je těžké říci, jaký dopad bude nově zavedená změna mít na inzerenty. Více o situaci budeme vědět, až Facebook zveřejní dodatečné informace.


A na čem vlastně závisí počet spuštěných reklam?

Je tam hned několik faktorů. V první řadě jde, samozřejmě, o budget. Dále o počet fungujících kampaní. Pokud ti kampaně vydělávají a je pro tebe výhodné propagovat 100 produktů najednou, tak budeš propagovat 100 produktů najednou. Počet běžících reklam se také liší podle typu webu, jestli máš e-shop, nebo nabízíš služby a podobně.


Jaký je tvůj názor na limitování reklam?

Myslím, že to může být pozitivní změna. Inzerentů přibývá a lidé jsou počtem reklam přehlcení. A protože mnozí cílí na stejnou cílovou skupinu, roste také cena. I proto by nová změna mohla menším inzerentům přinést férovější podmínky.


Doporučuješ firmám, aby spouštěly více kampaní současně?

To záleží. Pokud vědí, jak na to a kampaně jim fungují, tak určitě ano. Jestli ale inzerentovi běží několik reklam současně, měl by si dát pozor na volbu cílové skupiny. Ta by se neměla prolínat. Představme si například, že ti nástěnku zaplní 5 produktů nebo článků od stejné firmy. Jeden si přečteš, ale na ty zbylé již pravděpodobně neklikneš. Naopak, spíš tě otráví. Reklamy jsou méně proklikové a zvyšuje se jejich cena.


Tak vidíte. Žádná univerzální odpověď neexistuje. Facebooková strategie musí být přizpůsobená typu byznysu a také vašim cílům. 

Jestli máte s nastavením facebookové strategie problémy, obraťte se na nás a my vám rádi pomůžeme.

Zpět na výpis článků Sdílet na FB