Facebook mění příspěvky v mobilním feedu a aktualizuje cílení reklam
Tenhle měsíc nám přinesl změnu ve velikosti příspěvků na nástěnce. To ale není všechno. Setkáme se totiž s další novinkou, která se týká změny v nastaveních reklamních kampaní. Facebook totiž maže stovky zájmů, díky kterým můžeme cílit na jisté skupiny osob.
Změní se velikost fotky i videa. Poměr jejich stran už nebude 2:3, jak to bylo dosud, ale kratší 4:5. Změna ovlivní také text reklam a příspěvků. Hlavní text se ze 7 řádků zkrátí jenom na 3 viditelné řádky. Zbytek textu bude uživateli odhalený až po kliknutí na možnost Zobrazit víc. Facebook nás tedy zase přesvědčuje, že kratší text je lepším textem.
Co si o tom myslíš, Tome?
Stejná velikost funguje i na Instagramu, což nám, odborníkům na social, práci v mnohých směrech zjednoduší.
Momentálně si ale neumím představit, jak to bude fungovat a jak Facebook upraví fotky a videa, které poměr přesáhnou. Je jisté, že to ovlivní 20 % prostoru, který jsme ve vizuálech měli pro texty a zasáhne naši kreativitu.
Předtím jsme byli schopni vytvořit příspěvek, který přesahoval velikost displeje, teď už takovou volnost nemáme. Nový formát je sice kompaktnější a čitelnější, zkrátí ale dobu, kterou uživatelé tráví se značkou.
Chápu, to není moc dobrá zpráva. A co říkáš na délku textů?
Tak ta mi vůbec nevadí, naopak. Já jsem fanouškem krátkých textů. Každý příspěvek má nějaký cíl a čtení nekonečných řádků od něho lidí zbytečně zdržuje.
Facebook zájmy nejprve vyhodnotí a ty, které dostanou štítek nepoužívané, budou odstraněny. Nejde ale o nic vážného, drtivá většina markeťáků změnu nepostřehne, protože jde o zájmy jako například staré filmy či kapely, které jsou více méně zbytečné.
Jestli patříte ke skupině, která zájmy na cílení používá, od Facebooku obdržíte upozornění a zájem vám bude k dispozici ještě několik měsíců.
Co si o vylepšeních Facebooku myslíte vy?