Co je Facebook Pixel a proč marketing na sociálních sítích bez něj nikdy nebude fungovat
Pokud máte e-shop nebo webovou stránku a spravujete také stránku na Facebooku, pravděpodobně jste už něco o Pixelu zaslechli. Nejde o žádný přežitek, právě naopak. Chcete-li využít možnosti Facebook reklamy se vším, co k tomu patří, bez Pixelu se neobejdete.
Facebook Pixel je v podstatě kód, který umístíte na svou webovou stránku. Pomáhá vám sbírat data, sleduje konverze z Facebookových reklam, je nutný pro optimalizaci reklam, shromažďuje publikum, které můžete využít v budoucích reklamách a umožňuje vám cílit na lidi, kteří na vaší webové stránce provedli nějakou akci.
To ale není vše, Pixel vám pomáhá také ve vytváření podobných publik a poskytne vám statistické a demografické údaje o vašich zákaznících.
Je to jednoduché. Bez Facebook Pixelu nikdy naplno nevyužijete potenciálu sociálních sítí. Co vám Pixel umožní?
Díky Pixelu si můžete vytvořit publikum z návštěvníků, kteří na váš web zavítali za posledních 180 dnů. Publikum lidí, kteří navštívili konkrétní stránku nebo skupinu stránek.
A nejen to. Pixel umožňuje cílit mnohem precizněji. Můžete cílit na lidi, kteří patří mezi 30 % nejaktivnějších uživatelů, na ty, kteří si prohlédli konkrétní produkt či přečetli daný článek. Stejným způsobem funguje i vyloučení publika. Z cílové skupiny můžete odstranit uživatele, kteří vykonali konverzi - daný produkt již zakoupili, přihlásili se na webinář nebo k odběru Newsletteru.
Facebook vám nabízí set standardních eventů, které můžete využít ve svůj prospěch. Stačí je zakomponovat do kódu na specifických stránkách. Váš web bude automaticky s Facebookem komunikovat a předávat mu informace.
Mezi klasickými eventy najdete například:
vyhledávání
zhlédnutí obsahu
přidání produktu do košíku
přidání platebních informací
nákup
a další
To ale není všechno. Pokud se nezaleknete kódování, můžete si vlastní event dle potřeby navrhnout a vložit do kódu sami.
Díky eventům se můžete připomínat lidem, kteří sice vložili zboží do košíku, ale nenakoupili nebo těm, kteří si zobrazili obsah na vašem webu.
Další funkci, kterou Facebook při tvorbě reklam umožňuje, je cílení na podobné lidi jako jsou vaši zákazníci. Můžete si vytvořit publikum podobných lidi, jako jsou ti, kteří na stránce dokončili nákup a komunikovat s nimi prostřednictvím příspěvků a reklam.
E-shopy, které mají stovky či tisíce produktů, by byly bez dynamických reklam ztraceny. Pomocí Pixelu a standardních událostí můžeme vytvořit dynamické reklamní šablony, které se zobrazují potenciálním zákazníkům. Uživatelům se automaticky zobrazí ty produkty, které si předtím prohlíželi na vaší stránce.
Ačkoli Facebook Pixel mnoho společností a e-shopů podceňuje a možná považuje za jakýsi nadstandard, opak je pravdou. Bez Pixelu nepropojíte webovou stránku se stránkou na Facebooku a marketing na sociálních sítích tak nikdy nebudete dělat správně.
Pokud přemýšlíte nad Facebook reklamou i vy, rádi vám s ní pomůžeme. Jsme profesionálové, sledujeme trendy a víme kam kliknout. A ze sociálních sítí pro vás dostaneme maximum.