Case Study: Nárůst počtu konverzí o 373 % díky PPC kampaním

Publikováno 18. 01. 2022
Hi Promotion Search engine marketing
Autor: Tomáš

Získat přední místa ve vyhledávačích jako je Google a Seznam vyžaduje pravidelnou a dlouhodobou snahu, optimalizaci webu a tvorbu obsahu, který podpoří SEO i přitáhne pozornost potenciálních zákazníků.

Rychlejší způsob, jak se dostat na první pozice, je využít placenou reklamu PPC. Jednomu z našich klientů se to vyplatilo. Díky PPC kampaním jsme jeho konverze zvýšili až o 373 %. V článku se dozvíte, jak se nám to podařilo...

Kdo je náš klient?

Klient se věnuje prodeji příslušenství k mobilním telefonům. Jde tedy o produkty dlouhodobé spotřeby, mezi nimiž najdete nabíječky, tvrzená skla, ochranné fólie, náhradní díly a mnoho dalších kousků.

Problém vysokého PNO

PNO (podíl nákladů na obratu), nám v podstatě říká, kolik procent z obratu jsme museli vynaložit na reklamu. PNO je používáno zejména v Skliku. V Google Ads se setkáte se zkratkou ROAS, která vyjadřuje převrácenou hodnotu PNO, konkrétně tedy poměruje hodnotu konverze s její cenou.

V praxi používáme PNO k tomu, abychom vyhodnotili úspěšnost reklamní kampaně. Na základě proměnné také rozhodujeme o rozdělení rozpočtu mezi několik reklamních kampaní. Reklamy, které mají nižší PNO, zpravidla podporujeme vyšším rozpočtem, reklamám s vysokým PNO naopak rozpočet snižujeme.

Správná hodnota PNO je složitě odhadnutelná, protože podniky se mezi sebou značně liší. Některé mohou být ve ztrátě i s nízkým PNO, například 20 %. Jiné zas mohou být i přes vysoký PNO, řekněme 50 %, ziskové.

Jaký byl cíl kampaně?

Klient si PPC kampaně spravoval sám. Neměl je však nastaveny optimálně. Bojoval totiž s klesajícími konverzemi, přestože do kampaní neustále sypal peníze. Výsledkem jeho snahy bylo vysoké PNO, které se pohybovalo okolo 58 %.

Naším cílem bylo snížit PNO na únosnou hranici a následně do reklamní kampaně investovat tak, aby se zvýšily tržby klienta.

Sledované metriky

  • PNO
  • Náklady kampaně
  • Počet konverzí - tedy akcí, které dokončil zákazník - v tomto případě šlo o nákupy
  • Průměrná hodnota konverze - zahrnuje hodnoty přiřazené uskutečněným konverzím, na základě kterých umíme zjistit hodnotu reklamy při různých konverzích
  • Celková hodnota konverze

Provedli jsme vstupní analýzu

Součástí vstupní analýzy byla kontrola stávajícího stavu. Kampaně byly nastaveny s chybami a konverze tedy nebyly měřeny správně. Mezi nejčastější chyby patří nepropojený Google Ads s Google Analytics, špatně zvolený typ kampaně, která pak neefektivně čerpá rozpočet, nesprávné zvolená klíčová slova, nastavení maximální ceny za proklik a podobně.

Při nápravě kampaní jsme odstranili DPH i cenu dopravy, jež výsledky zkreslovaly. Vygenerovali jsme a následně implementovali konverzní kódy pro přesnou analytiku. Konverzní kódy se nasazují na konverzní stránku. Jde zpravidla o tu podstránku, na které je jisté, že ke konverzi došlo. Příkladem může být například podstránka "Děkujeme za objednávku".

Upraveno bylo také nastavení kampaní, přičemž ohled se bral na vhodná klíčová slova a relevantní vyhledávací dotazy. V posledních krocích byly kampaně optimalizovány pro maximální výkon.

TIP: Proč jsou klíčová slova důležitá?

Klíčová slova jsou pro PPC kampaně důležitá, na základě podrobné analýzy jsou vybrány relevantní výrazy, díky kterým vás zákazník je schopen najít.


Jakých výsledků jsme dosáhli?

Sledovali jsme období od dubna 2017 do srpna 2018. Už po pěti měsících spolupráce s klientem se nám podařilo PPC kampaně optimalizovat na únosnou mez a snížit PNO na 20,7 % a kampaně se tak staly ziskovými. Mnohonásobně se zvýšil i počet konverzí a tržby z PPC reklamy.

výsledné PNO



Co se nám podařilo

  • Snížení PNO z 58 % na 20,7 %
  • Zvýšení počtu konverzí o 373 %
  • Stabilní meziměsíční nárůst tržeb

počet konverzí

nárast tržeb

PPC zvýší vaše tržby

Stačilo krátké období a nám se podařilo snížit nejen podíl nákladů na obratu, ale také zvýšit výnosnost kampaní. Po optimalizaci a snížení PNO již bylo možné opět navýšit finance plynoucí do reklamy a tím skokově a bez prodlení zvýšit celkové tržby z PPC.

Chcete i vy zvýšit tržby pomocí PPC kampaní? Chci lepší kampaně

Momentálně od nás klient dostává pravidelný report, ve kterém vždy shrneme výsledky jednotlivých kampaní. Kampaně průběžně upravujeme a optimalizujeme. Zároveň ale udržujeme PNO, maximalizujeme efektivitu a snažíme se o růst počtů i hodnoty konverzí.

Hledáte způsob, jak správně cílit na nové i staré zákazníky a dosahovat co nejlepších výsledků za co nejméně peněz? Ozvěte se nám a nastavíme vaše PPC kampaně tak, abyste dosahovali zisků.

Zpět na výpis článků Sdílet na FB