Case study: Klientovi jsme zvýšili organickou návštěvnost webu o 470 %

Publikováno 18. 01. 2022
Hi Promotion Search engine marketing
Autor: Lukáš

Ať je vaše webová stránka jakkoli originální a zajímavá, bez marketingu vysokou návštěvnost mít pravděpodobně nebude. Kvalitní webový obsah není totiž zárukou vítězství, je pouze jedním z parametrů, které musí vaše stránka splňovat.

A tady přichází na scénu SEO - Search Engine Optimization. SEO je způsob, díky kterému se dokážete dostat ve vyhledávání na vyšší pozice a zvýšit tak návštěvnost stránek. S jedním z našich klientů se nám to podařilo, organická návštěvnost vzrostla až o 470 %.


Kdo je náš klient?

Klient se pohybuje v oblasti stavebnictví. Staví nízkoenergetické domy, dřevostavby na klíč a nabízí komplexní stavební služby včetně instalace podlahového vytápění či standardního vnitřního vybavení.

Koupi či stavbě nemovitosti předchází delší rozhodovací proces. Podobné prostředí je vysoce konkurenční. Svou roli v optimalizaci webu sehrává také fakt, že klientův web je poměrně mladý.


Jaké byly naše společné cíle?

Hlavním cílem je zajistit rychlou indexaci nového webu a vylepšit pozice relevantních klíčových slov tak, aby se zvýšila organická návštěvnost klienta. V rámci spolupráce jsme si s klientem vytipovali a dále pro potřeby SEO sledovali 160 klíčových slov a soustředili se na 10 nejdůležitějších.


Začínáme s optimalizací

Jako první jsme provedli analýzu klíčových slov, na základě které byly vybrány klíčové fráze a slova. Zaměřovali jsme se na výrazy s vysokou relevancí.

Poté obvykle následuje analýza webu - avšak z důvodu šifrovaní webu a zdrojového kódu komplexnější analýza z pohledu vyhledávačů nebyla možná.

Služba SEO sestává z optimalizace on-page faktorů, tedy faktorů na stránce a off-page faktorů, které jsou umístěny mimo stránky.


On-page faktory: Úprava obsahu

Obsah byl aktualizován a upraven tak, aby byl zajímavý nejen pro lidi, ale také pro vyhledávače, důraz jsme kladli na vhodná klíčová slova.


On-page faktory: Úprava anchor textů (tedy viditelné části hypertextových odkazů)

Jde vlastně o text, který vidíme před přesměrováním na jinou stránku. Anchor texty by měly obsahovat relevantní klíčová slova ve správném kontextu. Ty jsou pro SEO důležité.


Vyhněte se zbytečným chybám 💡

Mnohé webové stránky se dopouštějí chyb a odkazy vkládají do neurčitých textů. Například: „Přečtěte si článek ZDE“ nebo „Stáhněte si e-book ZDE“ a podobně.


V případě anchor textů existuje hned několik možností, jak je možné vložit odkaz. Jde zejména o následující:

  • brandové anchor texty: soustředí se na značku, např. Hi Promotion
  • konkrétní URL adresa: www.hipromotion.cz
  • anchor text s názvem domény: HiPromotion.cz
  • anchor text s klíčovými slovy: Proč potřebujete marketingovou agenturu?
  • anchor text spojený s názvem článku: „Jak jsme zvýšili návštěvnost webu o 470 %“
  • generické linky? Optimalizujte svůj web pomocí služby SEO. Přečtěte si více.

Anchor texty musí vyznívat přirozeně. Není nutné měnit kvůli nim slovosled či pravidla skloňování. Dále by anchor texty měly být vizuálně odlišený od zbytku textu.


Úprava titulků

Titulek musí upoutat pozornost ve výsledcích vyhledávání. Jde o důležitý orientační bod. Při tvorbě titulků byste se měli řídit třemi pravidly. Titulek musí být:

  • popisný: má výstižně popisovat obsah stránky
  • originální: nesmí se opakovat na dalších stránkách
  • zajímavý: poutá pozornost potenciálních zákazníků

U On-page analýzy jsme řešili také vyhledávací fráze, sémantiku a zbývající nastavení. Následně byly pomocí Google Search Console odstraněny chyby a web se zaindexoval.

Na stránku vedlo mnoho odkazů ze stránek, které oborově nesouvisely s klientovou činností. V rámci off-page faktorů byly tvořeny relevantní zpětné odkazy s cílem minimalizovat dopad zpětných odkazů z minulosti.


Jaké byly výsledky optimalizace?

Ve sledovaném období od ledna do července se nám podařilo díky technickým úpravám webu i soustavné optimalizaci dosáhnout výrazného zlepšení návštěvnosti a nastartovat pozitivní trend obsazování předních příček ve vyhledávání.

Výsledky jsou patrné v následujících grafech (na grafu návštěvnosti můžete pozorovat mírné výkyvy, které jsou přirozené, protože projekt je v počáteční fázi).

Počet klíčových slov na první straně vyhledávačů

Počet klíčových slov na první straně vyhledávačů

Nárůst organické návštěvnosti

Nárůst organické návštěvnosti


Vývoj organické návštěvnosti

Vývoj organické návštěvnosti a počtu klíčových slov na prví straně vyhledávání



Po sedmi měsících spolupráce se nám podařilo:

  • zvýšit počet návštěv o 470 %
  • umístit 70 % klíčových slov na první straně v Googlu
  • na první straně ve vyhledávání jsme celkově umístili 112 klíčových slov
  • zlepšila se indexace i hodnocení webu


Co nás projekt naučil?

Obsadit přední pozice ve vyhledávačích mohou i relativně mladé projekty s vysokou konkurencí. Vše záleží na nastavení té správné strategie.

Collabim certifikace Chcete i Vy takové výsledky v SEO? Ozvěte se nám...

Chci kvalitní SEO

Zajímá vás služba SEO a hledáte způsoby, jak zvýšit organickou návštěvnost vlastního webu? Neváhejte se na nás obrátit, rádi vám poskytneme konzultaci zdarma.

Zpět na výpis článků Sdílet na FB