Case study: GastroKáva SEO plnými doušky

Publikováno 19. 09. 2023
Hi Promotion Search engine marketing
Autor: Lukáš

Kavagastro.cz je specializovaný internetový obchod pro všechny milovníky kávy a čaje. Na e-shopu lze nalézt širokou nabídku kvalitní kávy v menších balení pro domácí použití až po velká balení do gastronomie. Sortiment zahrnuje také profesionální kávovary, čaje, mlýnky a mnoho dalšího.

Obchod s kávou a kávovým příslušenstvím


S klientem jsme si na začátku spolupráce vytipovali 185 klíčových slov, která jsou relevantní pro web a zároveň důležitá pro klienta z ekonomického hlediska. Naprostá většina klíčových slov byla v danou chvíli mimo měřitelnou oblast. Našim hlavním cílem proto bylo dostat klíčová slova nejprve do měřitelných pozic a následně soustavnou prací získat pozice první strany.

První doušky…

Na samotném začátku jsme se v rámci on-page faktorů zaměřili na zlepšení nadpisů a titulků pro kategorie produktů a také na rozšíření chybějících či krátkých obsahových textů. Díky tomu jsme byli schopni se lépe zaměřit na vyhledávaná klíčová slova i fráze a poskytnout tak více relevantní výsledky vyhledávání.

Kavagastro ukázka kódu


Původně na stránkách nebyly texty kategorií, mnoho titulků a nadpisů bylo duplicitních a nedostatečně popisovaly obsah dané stránky. Například na stránce https://www.kavagastro.cz/40-mleta byl titulek ve znění „Mletá – GastroKáva“, který byl současně použit i na dalších stránkách jiných značek mleté kávy. Tento konkrétní titulek byl rozšířen na „Mletá káva - Lavazza | GastroKáva“ čímž se rozšířil počet relevantních klíčových slov v titulku, zmizely duplicity v titulcích a uživatelé jsou lépe informováni, co se na stránce nachází.


Proč je on-page SEO důležité?

Klíčové slovo lavazza káva má průměrnou měsíční hledanost přes 1300, a tedy potenciál přivést platící zákazníky. Správné on-page SEO má zásadní vliv na vývoj pozic. Konkrétně v tomto případě došlo díky úpravám k podstatnému zlepšení.

  • Vývoj pozice na Google: pozice 60+ → 21. pozice
  • Vývoj pozice na Seznam: 22. pozice → 1. pozice


On-page úpravy v rámci webu GastroKáva probíhaly průběžně a celkem jsme provedli úpravy na 1082 stránkách a 3247 obrázcích.

Obrázky často tvoří podstatnou část obsahu webu. Nepodceňujte proto význam atributů obrázků. Přestože nejsou povinné, pomáhají v přístupnosti webu i kontextualizaci obsahu pro vyhledávače a můžou znamenat náskok před konkurencí.


V rámci off-page faktorů jsme se zaměřili na budování stabilního odkazového profilu s trvalými odkazy a zajímavými relevantními texty, díky čemuž se kumulativně posiluje hodnota domény klienta.

Fokus na výsledek

Po nespočtu šálků kávy a soustavné práci s webem za období 12 měsíců (od léta 2022 do léta 2023) vzrostl počet uživatelů, kteří navštívili web přes organické vyhledávání o 34,24 %. Kvalitní texty a vysoká relevance pomohla zlepšit konverzní poměr o 28,51 %. Navýšení návštěv webu a zlepšený konverzní poměr pomohl zvýšit počet transakcí o 63,19 % a tím i růst tržeb o 63,41 %.

Nárůst uživatelů z organického vyhledávání

Nárůst uživatelů z organického vyhledávání

Nárůst tržeb z organického vyhledávání

Nárůst tržeb z organického vyhledávání


Vydělávejte pomocí SEO 💡

Přestože nástup efektu SEO není tak razantní jako PPC, jeho velkou přidanou hodnotou je dlouhodobý efekt.

Pokud bychom za dané období chtěli vygenerovat stejný obrat pomocí PPC reklamy, musel by klient investovat do kreditu částku 122.880 Kč.* Také z tohoto důvodu má SEO v marketingovém mixu své nezastupitelné místo.

*období 12 měsíců (od léta 2022 do léta 2023), částka zohledňuje pouze náklady na kredit do reklamních systémů vycházející z průměrného PNO




Organická návštěvnost ovlivňuje i přímé návštěvy, tedy uživatele, kteří si buď zapamatují URL adresu webu, nebo častěji si ji uloží do záložek prohlížeče. Za stejné období vykazuje přímá návštěvnost podobný progres jako návštěvnost organická. Počet uživatelů vzrostl o 44,65 % a počet tržeb stoupnul o 76,39 %.

Vývoj počtu uživatelů kavagastro

Vývoj počtu uživatelů během posledních 12 měsíců (léto 2022 – léto 2023)

V grafu lze vidět vývoj počtu uživatelů, kteří navštívili web. Čtvrté čtvrtletí je přirozeně největší, díky Vánočnímu období a po něm zpravidla dochází k poklesu. I tak lze vidět trend stabilního růstu.

Co se nám povedlo

  • Výrazně zlepšit hodnocení a indexovatelnost webu
  • Přivést o 34,24 % více návštěvníků z přirozeného vyhledávání a navýšit tržby o 63,41 %
  • Zvýšit počty přímých návštěv o 44,65 % a tržby z tohoto zdroje o 76,39 %

V roce 2022 nám zákon o cookies omezil sběr části dat a zároveň se snížilo jejich množství ve statistikách, i přesto však data vykazují růst. My dál pokračujeme v práci a provádíme průběžně potřebné změny, abychom i nadále zvyšovali návštěvnost webu a tržby klienta GastroKáva.

Collabim certifikace Chcete i Vy takové výsledky v SEO? Ozvěte se nám...

Chci kvalitní SEO


Zveme Vás na kávu…

Přáli byste si, aby Váš web nebo e-shop také dosahoval takových výsledků? Prvním krokem je podrobná SEO analýza webu. Potkejte se s námi a společně najdeme cestu, jak z Vašeho webu vytěžit pomocí SEO maximum.

Zpět na výpis článků Sdílet na FB