6 trendů a tipů a jak v roce 2019 uspět na sociálních sítích
Ať už vytváříte obsah sociálních sítí pro malou či velkou firmu, je důležité být v obraze a sledovat všechny nové trendy, které hýbou internetem. I když dopředu nedokážeme změřit, jak moc jejich adaptování zahýbe s plněním našich marketingových cílů, je důležité mít přehled. Nestíháte ve svém pracovním tempu veškeré trendy v sociálních médiích sledovat? Nesmutněte! Připravili jsme pro vás seznam těch největších, bez kterých se rozhodně neobejdete i s tipy na nástroje, které rozhodně doporučujeme vyzkoušet!
Změny algoritmů, skandály s úniky dat ze sociálních sítí nebo příchod GDPR – to všechno nutí firmy, které budují obsah na sociálních sítích, k vytváření komunity kolem jejich značky a k získání důvěry svých sledovatelů. Současná doba vyžaduje pochopení vašeho publika a vytváření relevantního a důvěryhodného obsahu. Nebojte se vytvořit skupinu na Facebooku nebo na LinkedIn a sdílejte v ní své postřehy, informace a vytvořte svým sledovatelům prostor pro vzájemnou komunikaci a sdílení.
Náš tip: Obsah na sociální sítě můžete plánovat např. v Kontentinu a analýzy toho, jak si vede vaše skupina, získáte díky Grytics.
Krátké, jednoduché, zábavné a relevantní – to je oč tu běží! Ukažte svůj produkt nebo službu ve videu, které je pro fanoušky jedním z nejatraktivnějších médií. Je jen otázkou času, kdy videa budou hrát prim napříč sítěmi. Živé vysílání je tou nejvyšší metou, začít můžete ale i krátkými animacemi či jednoduchými videi, které ukážou to nejlepší z vaší firmy.
Náš tip: Jaké nástroje využít pro vytváření a editaci videí? Doporučit můžeme Biteable či Recast.Studio, nebojte se ale experimentovat a vyzkoušejte, jaké nástroje vám nejvíce sedí.
Pro mnoho firem se spolupráce s influencery stává nezbytnou součástí marketingového plánu. V současné době lidé ztrácejí důvěru ve velké osobnosti, které propagují cokoliv od jakékoliv firmy, která jim poskytne výhodnou nabídku a je proto zcela zásadní vybrat si mikroinfluencery, kteří budou pro vás ti praví – např. vyznávají podobnou filozofii jako vy nebo už jsou vašimi zákazníky. Značka obuvi Sperry například vyhledala na Instagramu své největší fanoušky, kteří tvořili kvalitní a zajímavé fotografie a vyzvala je, aby vytvořili relevantní obsah pro všechny sledovatele. A jaký byl výsledek? Zvýšení počtu nákupů!
Náš tip: Vyhledejte si relevantní hashtagy a najděte si mikro či nano influencery, kteří díky sdílení zajímavých fotografií vašich produktů mohou pomoci k vyššímu povědomí o vás a vaší značce či nárůstu konverzí.
Změna algoritmu na Facebooku zapříčinila, že organický dosah výrazně poklesl, reklama na sociálních sítích vzrůstá a náklady, vkládané do reklamy, se prudce zvyšují. Reklam na Facebooku je velké množství, nebojte se tedy reklamy vkládat i na jiné sociální sítě. Velmi důležité je také své reklamy pravidelně kontrolovat a optimalizovat je.
Náš tip: Investujte do různých kanálů, nebojte se experimentovat.
Prodáváte online? Pak se nebojte využít sociálních sítí, aby vám pomohly k co nejvíce nákupům. Využijte Facebook obchod či o trochu zajímavější Instagram. Zde můžete přímo ve fotografii označit jednotlivé produkty i se zadáním cen a přidáním skrytého odkazu, který zájemce nasměruje po pouhém kliknutí na váš e-shop.
Náš tip: Přepněte Instagram na firemní účet a využívejte všech rozmanitých funkcí, které nabízí. A pokud chcete mít větší přehled a obsah dokonale naplánovat, využijte např. Kontentino.
Umělá inteligence a automatizace – to jsou dva velcí pomocníci ve světě sociálních sítí. Využívejte dostupné nástroje, ušetřete si práci a zatraktivňujte své sociální sítě s menší námahou.
Náš tip: Jděte vstříc technologickým novinkám! Vyzkoušejte práci s Chatboty, například s Chatfuel nebo si ušetřete práci s dostupnými plánovacími nástroji.