Mám si najmout marketingovou agenturu nebo freelancera?

I dnes, když se marketing skloňuje všude, si stále mnoho firem a manažerů není jistých, zda je spolupráce s marketingovou agenturou správným krokem. Vždyť tolik společností zvládá marketing interně nebo využívá služeb freelancera, který do společnosti vnese svou odbornost a bývá levnější. Jak to tedy je?

marketing

Marketing si necháváme nakonec

Začínající i menší značky se často soustředí na vylepšování produktu nebo služeb. Vždyť je přece normální, že chceme, aby naše produkty měly co nejvyšší kvalitu, nebo ne? Úspěch se nebuduje na produktu, který nikdo nechce. Nicméně, skutečně záleží na tom, že je produkt úžasný a vyřeší všechny problémy zákazníků, pokud o něm neví?

Ne každý byznys dokáže efektivně pracovat na produktech a službách a zároveň věnovat pozornost marketingu. Možná na to nemá dostatek času nebo zdrojů, možná mu chybí nadhled. Ať je to jakkoliv, je čas popřemýšlet o jiném řešení.

Spolupráce s marketingovou agenturou

Experti na marketing

Marketingová agentura má za sebou tým lidí. Lidí s různými znalostmi a zkušenostmi. Jde o experty ve svém oboru, kteří přesně vědí co dělají. Navíc agentury většinou používají různé nástroje, a mají vypracované i odzkoušené různé strategie. I proto pro vás zvolí ten nejvhodnější způsob propagace.

Vše pod jednou střechou

Agentury mají specialisty z různých oborů. Dokáží zastřešit celý online a někdy i offline marketing. Pokud potřebujete nastavit komplexní marketingovou strategii a řešit marketing včetně realizace napříč různými kanály, je agentura ideální možností. Přidanou hodnotou je také jednodušší komunikace - s jednou agenturou se komunikuje lépe než s třemi freelancery.

Následování cílů a vyhodnocování výsledků

Každý byznys má své cíle. Prvním krokem nutným k jejich dosažení je cíle správně nastavit. Následně je nutné definovat, co potřebujeme k tomu, abychom daných cílů dosáhli. Digitální agentura dokáže nejen cíle vytyčit, ale také směr k nim jasně specifikovat a kroky realizovat. Následně ví, jak svou práci vyhodnotit a reportovat vám výsledky.

Spolupráce s freelancery

Vyšší flexibilita

Freelancera si můžete najmout na konkrétní projekt a po realizaci projektu se s ním opět rozloučit. Pokud jsou jeho služby nepotřebné, nemusíte s ním dále spolupracovat ani řešit podmínky ukončení smlouvy, jak je tomu, když si najdete zaměstance nebo najmete agenturu.

Odbornost

Kvalitní freelanceři bývají skuteční odborníci se zkušenostmi a mohou být pro vás obrovským přínosem.

Freelancer na každý kanál

Dnes už najdete freelancery na všechno. Na jakýkoliv kanál. Můžete spolupracovat klidně i s pěti odborníky. Podobný způsob spolupráce však nemusí být vždy výhodný. Právě naopak. Řešit marketing s několika lidmi může být neefektivní a časově náročné.

Nespolehliví spolupracovníci

Nyní se nebavíme o freelancerech, kteří pracují zodpovědně a můžete se na ně stoprocentně spolehnout, ale o té druhé skupině. O freelancerech, kteří se čas od času vypaří nebo neudělají svou práci v domluveném termínu. A přesně takovým spolupracovníkům je lepší se vyhýbat.

Agentura versus Freelancer

Problematika nákladů

Je známo, že marketingové agentury si za svou práci nechávají zaplatit. Ať už půjde o jednorázovou záležitost, nebo dlouhodobý projekt, spolupráce s agenturou vás pár tisíc bude stát. Ve srovnání s marketingovou agenturou jsou freelanceři levnější a to zejména z důvodu nižších nákladů. To ovšem neplatí, pokud se rozhodnete využít služby špičky v oboru.

Výběr agentury i freelancera je časově náročný

Na trhu je mnoho freelancerů i agentur, které se liší svou odborností. Najít toho vhodného partnera pro spolupráci vyžaduje čas a pozornost.

Kapacita agentury a freelancera

Agentura není závislá jen na jednom člověku, jako je například klient v případě freelancera. I proto je důležitá kapacita freelancera, tedy kolik klientů zvládne. Dobrý freelancer určitě méně, než dobrá agentura, a to zejména díky redistribuci kapacit a sdílení know-how napříč zaměstnanci v agentuře.

Dobrá agentura a freelancer sledují nejnovější trendy 

Díky spolupráci s marketingovou agenturou nebo freelancerem můžete profitovat z nejnovějších trendů. Marketing je dynamický, neustále se vyvíjející obor, proto vyžaduje nikdy nekončící vzdělávání a hledání nových řešení. A právě na základě tohoto parametru zjistíte, zda byste měli s danou agenturou nebo freelancerem spolupracovat.

Ať už se rozhodnete pro agenturu nebo freelancera, marketing nezanedbávejte. Pokud mu nebudete věnovat dostatek pozornosti, může se stát, že veškerá vaše snaha v jiných oblastech přijde vniveč.



Naše kvalifikace a partnerství

Shoptet Seznam.cz Galérie realizátorov
Hi Promotion s.r.o. info@hipromotion.cz
+420 725 965 559
Ochrana osobních údajů | HiPromotion.cz © 2017 Všechna práva vyhrazena