Case Study: Jak jsme zvýšili počet konverzí o 373 % díky PPC kampaním

Získat přední místa ve vyhledávačích jako je Google a Seznam vyžaduje pravidelnou a dlouhodobou snahu, optimalizaci webu a tvorbu obsahu, který podpoří SEO i přitáhne pozornost potenciálních zákazníků. Rychlejší způsob, jak se dostat na první pozice, je využít placenou reklamu PPC. Jednomu z našich klientů se to vyplatilo. Díky PPC kampaním jsme jeho konverze zvýšili až o 373 %. Podívejte se, jak se nám to podařilo.

case study PPC

Kdo je náš klient?

Klient se věnuje prodeji příslušenství k mobilním telefonům. Jde tedy o produkty dlouhodobé spotřeby, mezi nimiž najdete nabíječky, tvrzená skla, ochranné fólie, náhradní díly a mnoho dalších kousků.

Problém vysokého PNO

PNO, zkratka, která poukazuje na Podíl nákladů na obratu, nám v podstatě říká, kolik procent z obratu jsme museli vynaložit na reklamu. PNO je používáno zejména v Skliku. V Google Ads se setkáte se zkratkou ROAS, která vyjadřuje převrácenou hodnotu PNO, konkrétně tedy poměruje hodnotu konverze s její cenou.

V praxi používáme PNO k tomu, abychom vyhodnotili úspěšnost reklamní kampaně. Na základě proměnné také rozhodujeme o rozdělení rozpočtu mezi několik reklamních kampaní. Reklamy, které mají nižší PNO, zpravidla podporujeme vyšším rozpočtem, reklamám s vysokým PNO naopak rozpočet snižujeme.

Správná hodnota PNO je složitě odhadnutelná, protože podniky se mezi sebou značně liší. Některé mohou být ve ztrátě i s nízkým PNO, například 20 %. Jiné zas mohou být i přes vysoký PNO, řekněme 50 %, ziskové.

Jaký byl cíl kampaně?

Klient si PPC kampaně spravoval sám. Neměl je však nastaveny optimálně. Bojoval totiž s klesajícími konverzemi, přestože do kampaní neustále sypal peníze. Výsledkem jeho snahy bylo vysoký PNO, který se pohyboval okolo 58 %.

Naším cílem bylo snížit PNO na únosnou hranici a následně do reklamní kampaně investovat tak, aby se zvýšily tržby klienta. Počáteční rozpočet v Google Ads byl nastaven na 10 000 Kč na měsíc.

Sledovali jsme metriky:

  • PNO

  • Náklady kampaně

  • Počet konverzí - tedy akcí, které dokončil zákazník - v tomto případě šlo o nákupy

  • Průměrná hodnota konverze - zahrnuje hodnoty přiřazené uskutečněným konverzím, na základě kterých umíme zjistit hodnotu reklamy při různých konverzích

  • Celková hodnota konverze

Provedli jsme vstupní analýzu

Součástí vstupní analýzy byla kontrola stávajícího stavu. Kampaně byly nastaveny s chybami a konverze tedy nebyly měřeny správně. Mezi nejčastější chyby patří nepropojený Google Ads s Google Analytics, špatně zvolený typ kampaně, která pak neefektivně čerpá rozpočet, nesprávné zvolená klíčová slova, nastavení maximální ceny za proklik a podobně.

Při nápravě kampaní jsme odstranili DPH i cenu dopravy, jež výsledky zkreslovaly. Vygenerovali jsme a následně implementovali konverzní kódy pro přesnou analytiku. Konverzní kódy se nasazují na konverzní stránku. Jde zpravidla o tu podstránku, na které je jisté, že ke konverzi došlo. Příkladem může být například podstránka "Děkujeme za objednávku".

Upraveno bylo také nastavení kampaní, přičemž ohled se bral na vhodná klíčová slova a relevantní vyhledávací dotazy.

Klíčová slova jsou pro PPC kampaně důležité, na základě podrobné analýzy jsou vybrány relevantní výrazy, díky kterým vás zákazník je schopen najít. V posledních krocích byly kampaně optimalizovány pro maximální výkon.

Jakých výsledků jsme dosáhli?

Sledovali jsme období od dubna 2017 do srpna 2018. Už po pěti měsících spolupráce s klientem se nám podařilo PPC kampaně optimalizovat na únosnou mez a snížit PNO na 20,7 % a kampaně se tak staly ziskovými. Mnohonásobně se zvýšil i počet konverzí a tržby z PPC reklamy.

Podařilo se nám:

výsledné PNO

  • Snížení PNO z 58 % na 20,7 %

počet konverzí
  • Zvýšení počtu konverzí o 373 %

nárast tržeb

  • Stabilní meziměsíční nárůst tržeb

PPC - služba, která zvýší vaše tržby

Stačilo krátké období a nám se podařilo snížit nejen podíl nákladů na obratu, ale také zvýšit výnosnost kampaní. Po optimalizaci a snížení PNO již bylo možné opět navýšit finance plynoucí do reklamy a tím skokově a bez prodlení zvýšit celkové tržby z PPC.

Momentálně od nás klient dostává pravidelný report, ve kterém vždy shrneme výsledky jednotlivých kampaní. Kampaně průběžně upravujeme a optimalizujeme. Zároveň ale udržujeme PNO, maximalizujeme efektivitu a snažíme se o růst počtů i hodnoty konverzí.

Hledáte způsob, jak správně cílit na nové i staré zákazníky a dosahovat co nejlepších výsledků za co nejméně peněz? Ozvěte se nám a nastavíme vaše PPC kampaně tak, abyste dosahovali zisků.



Naše kvalifikace a partnerství

Shoptet Seznam.cz Galérie realizátorov
Hi Promotion s.r.o. info@hipromotion.cz
+420 725 965 559
Ochrana osobních údajů | HiPromotion.cz © 2017 Všechna práva vyhrazena