Webová analytika

 Otázku „jak mít co nejvyšší konverze na webu“, řeší snad každý. Ano, správný výběr a především nastavení jednotlivých zdrojů návštěvnosti (např. PPC, SEO, facebookové výkonnostní kampaně) je bezpochyby podmínkou, ale ne jedinou.

 Velmi důležitý a často velmi opomíjený faktor pro co nejvyšší konverze představuje uživatelská přívětivost webu, dále jen UX (user experience). Cílem je tedy zabránit vysoké míře opuštění stránky (bounce rate) a co nejvyšší procento návštěvníků dovést ke zdárnému „konci“, tedy k nákupu či poptávce.

Na internetu najdete řadu návodů překypujících odbornými termíny, ze kterých můžete nabýt pocitu, zda nejde spíše o astrofyziku :) Pravda je ale taková, že stačí selský rozum a znalost Vašeho klienta a jeho potřeb.

Výhody v bodech

zlepšení uživatelské přívětivosti
snížení míry okamžitého opuštění (bouncerate)
vyšší výkonnost stávajících kampaní 
pohled  třetí nezaujaté strany

Jak na to?

Hlavní otázky, na které si musíte odpovědět, zní: kdo je mým zákazníkem a čím ho nejvíce potěším  (např. výběr barev, styl komunikace, potrpí si na okázalosti nebo spíše volíme střídmost a především první dojem, případně informace, kterou má z webu získat…) Dále je třeba vědět, co zákazník hledá a v jakém pořadí.

 Pro zlepšení uživatelské přívětivosti máme hned dvě možnosti. První je postavená na našich mnohaletých zkušenostech, kdy si celý web po konzultaci s klientem detailně projdeme. Zhodnotíme klady i zápory, poskytneme konkrétní návrhy na zlepšení.

Druhá varianta je zaměřená na monitorování pohybu lidí na webu. Každý jednotlivý záznam, tedy návštěvu, jsme schopni si samostatně pustit jako video a odhalit tak věci, které na Vašem eshopu/webu nefungují a prvky, které zůstaly zákazníkem nepochopeny. Sledování jednotlivých záznamů samozřejmě předchází nastavení konverzní cesty, kdy si definujeme, jak má zákazník v ideálním případě eshopem projít. V případech, kde vidíme vysokou odchodovost, přichází na řadu právě sledování jednotlivých záznamů.

Proč je webová analytika důležitá?

Díky tomuto nástroji můžete snadno zjistit, zda je Váš eshop skutečně v maximální kondici a nevyskytují se v něm prvky, které Vás zbytečně připravují o klienty.

Ukažme si to konkrétně. Například: pokud hledáme rodinný dům, bude nás nejdříve zajímat dispozice (pokud chceme 4kk, nenecháme si postavit 3kk i kdyby se nám sebevíc líbil), poté design a cena, následně standard, použité technologie a provozní náklady - energetická náročnost domu. Jakmile tyto věci známe a přesvědčí nás, chceme si ověřit, že má firma už něco za sebou a disponuje nejen hezky vyhlížejícími vizualizacemi, ale že stejná je i realita, tedy reference.

Tím, že známe nákupní chování a jednotlivé kroky zákazníků, můžeme přesně nastavit i průchod Vaším webem ke konverzi, ať v podobě nákupu u eshopu či poptávky u prezentačního webu.


Prosím nezaměňujte tento nástroj a službu např. s heatmapami, které pouze odhalují více frekventovaná místa na webu, nikoliv chyby samotné.

Kolik to stojí?

Cena auditu UX se pohybuje v průměru od 5 do 10tis. a již nesčetněkrát našim klientům zvýšila množství obchodů při stejné návštěvnosti o 30-50%. Máme ale i klienty, u kterých teprve po našem auditu začaly kampaně a celý web správně fungovat a přinášet objednávky.

U druhé varianty je cena měření 20 tis. Kč. Tato služba obsahuje sledování dostatečného vzorku uchazečů, nastavení a spuštění měření, detailní analýzu vč. procházení jednotlivými záznamy a následný výstup. Po zapracování našich doporučení Vašim webmasterem nastává opětovné měření jako kontrola, že z doporučení vzešla přidaná hodnota v podobě vyšších konverzí.

Přesvědčili jsme Vás?

NEVÁHEJTE NÁS KONTAKTOVAT

Jsme tu pro Vás a Vaše potřeby nás zajimají. Napište nám telefon a my se Vám ozveme.

Napište nám
Hi Promotion s.r.o. info@hipromotion.cz
+420 725 965 559
HiPromotion.cz © 2017 Všechna práva vyhrazena